-
Kustību rotaļas ierindas mācības prasmju attīstībai 1.klases skolēniem sporta stundās
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 7 | |
1. | PĒTĪJUMA TEORĒTISKIE PAMATI | 7 |
1.1. | Sākumskolas bērnu anatomiski fizioloģiskās un psiholoģiskās īpatnības | 7 |
1.2. | Ierindas mācība sporta stundās | 14 |
2. | KUSTĪBU ROTAĻU BŪTĪBA, TO ORGANIZĒŠANA UN VADĪŠANA SPORTA STUNDĀS | 30 |
3. | DIDAKTISKAIS MATERIĀLS IERINDAS MĀCĪBAS ATTĪSTĪBAI SPORTA STUNDĀS 1.KLASES SKOLĒNIEM | 38 |
3.1. | Kustību rotaļu raksturojums | 38 |
3.2. | Didaktiskā materiāla eksperimentālā pārbaude pētījuma gaitā | 49 |
SECINĀJUMI | 66 | |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 67 | |
PIELIKUMS | 69 |
Iegūtie rezultāti liecina, ka pēc eksperimenta vidējais kļūdu skaits ir samazinājies par 0,9 kļūdām.
Veicot pētījumu tika iegūti šādi rezultāti: izmantojot didaktisko materiālu sporta stundās ir iespējams uzlabot skolēnu stājas parametrus. Ar kustību rotaļu palīdzību ir iespējams uzlabot skolēnu rezultātus ierindas mācības vingrojumos - ,,Pagriezieni”, ,,Pārvietošanās”, ,,Pārkārtošanās”. Izstrādātā metodika ir derīga ierindas mācības prasmju attīstībai 1.klases skolēniem sporta stundās.
SECINĀJUMI
1. Pētot literatūru atklāju, ka bērniem jau no pirmās klases ir daudz jākustas. Nedrīkst ilgstoši sēdēt un būt mazkustīgam. Tas ir svarīgi priekš bērna organisma kopumā. Mazkustība izraisa daudz un dažādas slimības. Šajā vecumā ir jāskatās kā attīstās bērna organisms. Liela loma jāpievērš bērna mugurai (stājai). To var novērtēt izmantojot ierindas mācības paņēmienus.
2. 6 -7 gadu vecumā, bērniem var būt augšanas ,,sprādziens”. Tāpēc jāseko pareizai mugurkaula slodzei. Šajā vecumā nostiprinās krūšu daļas kifoze un jostas daļas lordoze.
3. Pētījuma gaitā tika izstrādāts didaktiskais materiāls: tika atlasītas 15 kustību rotaļas, ar kuru palīdzību skolēniem ir iespēja attīsīt savas ierindas mācības prasmes. Didaktiskais materiāls tika eksperimentāli pārbaudīts Daugavpils valsts poļu ģimnāzijā 1.klasē.
Eksperimenta rezultāti rāda, ka:
• Kustību rotaļas palīdz 1.klases skolēniem kustēties, paust emocijas un veidot sadarbības prasmes ar klasesbiedriem;
• Ierindas mācība un ierindas mācības paņēmieni disciplinē skolēnus gan stundas sākumā, gan stundas beigās.
4. Veidojošā pedagoģiskajā eksperimentā tika apstiprināta izvirzītā hipotēze, ka izstrādātais didaktiskais materiāls veicina ierindas mācības attīstību 1.klases skolēniem sporta stundās.
…
Mūsdienu sabiedrībā saskaramies ar daudzām bērnu un jauniešu fizisko aktivitāšu problēmām. Viena no tām ir fizisko aktivitāšu trūkums, kas izraisa sirds un asinsvadu problēmas, aptaukošanās un mazkustīgums. Speciālisti uzskata, ka mūsdienu bērnu fizisko aktivitāšu ir par 40% mazāk nekā pirms 30 gadiem. Līdz ar to bērni nepietiekami attīstās ne tikai fiziskajā jomā, bet arī veselības sfērā. Tieši fizisko aktivitāšu trūkums padara bērnus mazkustīgus, neveiklus, nedrošus. Zinātnieki konstatējuši, ka 33% no visiem bērniem vecumā no 5 – 7 gadiem ir pietiekoši fiziski aktīvi, lai nodrošinātu optimālus veselības priekšnosacījumus (Jansone, Krauksts, 2005). Latvijā un pasaulē šī problēma ir ļoti aktuāla, jo mūsdienu bērni un jaunieši lielāko daļu brīvā laika pavada pie TV vai datora. Tieši tāpēc bērni aizmirst par fiziskajām aktivitātēm.
