-
Mācību metožu izvēle
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Mācību metodes, to klasifikācija | 4 |
1.1. | Vārdiskās metodes | 4 |
1.2. | Tiešās izziņas metodes | 6 |
1.3. | Mācību vingrinājumi | 8 |
2. | Pieredze mācību metožu izvēlē | 10 |
2.1. | Jaunākā skolas vecuma skolēni | 10 |
2.2. | Vidējā skolas vecuma skolēni | 11 |
Secinājumi | 12 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 13 |
Secinājumi
1. Svarīgākais faktors pirms tiek izdarīta izvēle par labu kādai no mācību metodēm, ir pēc iespējas labāka mērķauditorijas izpēte. Pedagogam ir svarīgi zināt konkrētā vecumposma iezīmes, lai varētu darbam izvēlēties atbilstošākās mācību metodes. Jāpiebilst, ka mācību process nebūs efektīvs, ja izvēlētā mācību metode neatbildīs konkrētā vecumposma spējām un vajadzībām.
2. Balstoties uz teoriju un iegūto pieredzi, var secināt, ka būtiska laba pedagoga iezīme ir spēja ātri mainīt vienu mācību metodi pret citu, pielāgojoties videi un apstākļiem. Var būt apstākļi, kad pedagogs ir sagatavojies mācību stundai, pielietojot tehniskos palīglīdzekļus, piemēram, interaktīvo tāfeli, tomēr pienākot konkrētajai mācību stundai šis tehniskais līdzeklis kādu iemeslu dēļ nav pieejams, šajā situācijā būtiski, lai pedagogs neapjuktu un spētu veiksmīgi pielāgoties radušajai situācijai, pielietojot citu mācību metodi.
…
Mācību metode – tā ir skolotāja un skolēna savstarpējā sadarbība, kas orientēta uz veiksmīgu skolēna prasmju un zināšanu apguvi. Mūsdienās, lai pedagogs varētu organizēt un vadīt kvalitatīvu mācību darbu, viena no svarīgākajām komponentēm ir pareizu mācību metožu izvēle. Tomēr kā izvēlēties no plašā piedāvājuma klāsta? Būtisks aspekts metodes izvēlē, ir tiešās mērķauditorijas izpēte. Tātad svarīgi būtu zināt, gan attiecīgā vecumposma psiholoģiskās īpatnības, attiecīgās mērķauditorijas jau esošo zināšu līmeni, kā arī ne mazāk svarīgi ir, kaut nedaudz, pārzināt tieši konkrētās mērķauditorijas raksturojumu (emocionālo, psiholoģisko).
