Автор:
Оценка:
Опубликованно: 08.02.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 4 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 1.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 2.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 3.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 4.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 5.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 6.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 7.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 8.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 9.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 10.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 11.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 12.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 13.
  • Реферат 'Konkurence un tirgus modeļi', 14.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    4
  Konkurences loma ekonomikā    5
  Pilnīga konkurence    6
  Nepilnīga konkurence un tās iedalījums    7
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Фрагмент работы

Apskatot pasaules ekonomiku kopumā ir ievērojama virzība uz lielu, multinternacionālu uzņēmumu veidošanu, kuru gada budžeti bieži vien ir lielāki nekā dažu valstu. Tā šie uzņēmumi ieņem noteiktu pozīciju kādā noteiktā tirgū - atkarībā no vietējās ekonomiskās situācijas un likumdošanas. Šo uzņēmumu mijiedarbība ar jau uz vietas esošajiem, tad arī veido šo tirgu - kāds šis tirgus, to nosaka tirgus ekonomiskie spēki (saskaņā ar A.Smitu), bet mūsdienās vairs nepastāv tirgus ekonomika tīrā veidā - to pārsvarā regulē likumdošana, tādēļ es savā darbā vēlētos apskatīt kādi saskaņā ar teoriju ir iespējami tirgus modeļi jeb konkurences veidi.

Konkurences loma ekonomikā

Konkurence tirgū nosaka sekojošus kritērijus:
1)Abas tirgus puses - pircēji un pārdevēji ir ļoti lielā skaitā. Katrs pircējs vai pārdevējs ir sīka daļiņa kopējā tirgus pieprasījumā vai piedāvājumā, līdz ar to tie nevar ietekmēt nedz tirgus cenu, nedz tirgus piedāvājumu vai pieprasījumu. Ja pārdevējs piedāvās preci dārgāk par tirgus cenu, samazinās peļņa, tāpēc pārdevējs pieskaņo preču daudzumu tirgus cenai. Proti, veic preces daudzuma pielāgotāja funkciju. Arī pircējs patērējamo preces daudzumu pielāgo tirgus cenai. Līdz ar to gan pircēju, gan pārdevēju konkurences tirgū sauc par daudzuma pielāgotājiem;
Tirgus dalībnieku izturēšanās ir racionāla. Piedāvātājs vēlas ar saimniecisko darbību gūt maksimālu peļņu, pieprasītājs - saņemt maksimāli derīgu preci;…

Коментарий автора
Atlants