Автор:
Оценка:
Опубликованно: 09.05.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 2 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Uzņēmuma "X" vadības un sistēmas analīze', 1.
  • Конспект 'Uzņēmuma "X" vadības un sistēmas analīze', 2.
  • Конспект 'Uzņēmuma "X" vadības un sistēmas analīze', 3.
  • Конспект 'Uzņēmuma "X" vadības un sistēmas analīze', 4.
  • Конспект 'Uzņēmuma "X" vadības un sistēmas analīze', 5.
  • Конспект 'Uzņēmuma "X" vadības un sistēmas analīze', 6.
  • Конспект 'Uzņēmuma "X" vadības un sistēmas analīze', 7.
  • Конспект 'Uzņēmuma "X" vadības un sistēmas analīze', 8.
  • Конспект 'Uzņēmuma "X" vadības un sistēmas analīze', 9.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
  Uzņēmuma vispārējs raksturojums    5
  Uzņēmuma analīze    6
  Secinājumi un priekšlikumi    8
  Izmantotās literatūras avoti    9
Фрагмент работы

Ievads

Vadīšana ir mērķtiecīga iedarbība uz resursiem nolūkā sasniegt noteiktus rezultātus. Tas ir darbības komplekss, kas vērsts uz saimniecības darbinieku, finanšu un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti. Vadīšana sevī iekļauj:

- kontroli – uzraudzība par plānu izpildi un nepieciešamie plānu labojumi, lai piemērotos iekšējās un ārējās vides izmaiņām un sasniegtu organizācijas mērķus;
- plānošanu – organizācijas mērķu noteikšana, rūpīga situācijas izpēte un mērķu sasniegšanas stratēģiskās, taktiskās un operatīvās darbības izstrāde;
- organizēšanu – plānošana un sagatavošana;
- personāla vadību – iedarbība uz darbinieku rīcību ar dažādiem veidiem, lai sasniegtu organizācijas mērķus;
- darbinieku motivāciju – darbinieku stimulēšana rīkoties tā, lai sasniegtu organizācijas un personīgus mērķus.

Vadīšana ir pats process, un vadītājs – cilvēks, kurš šo procesu īsteno savā uzņēmumā. Vadītājam jābūt spējai ietekmēt darbiniekus un virzīt viņu darbību noteiktos virzienos, lai sasniegtu konkrētus mērķus, kā arī jāizveido tāda iekšējā vide, lai pilnībā varētu iesaistīt darbiniekus.
Uzņēmuma veiksmīgai vadīšanai jāievēro vadības astoņi principi:
• Darbība klientu interesēs
Uzņēmumi strādā, lai apmierinātu klientu visdažādākās vajadzības un vēlmes, lai izpildītu pat neapzinātās, bet pašsaprotamās klientu prasības nekaitīgumam, un cenšoties visu izdarīt pat ar uzviju.
• Vienota mērķa vadība
Uzņēmuma vadība veicina vienotību un saliedētību darbībā iecerēto mērķu un stratēģiskās vadības izpratnē; tā rada vidi, kurā darbinieki mērķtiecīgi iekļaujas uzņēmuma mērķu sekmīgā sasniegšanā.
• Darbinieku līdzdalība
Uzņēmuma darbību un attīstību veicinošais nosacījums  prasmīgs tā personāls un darbinieki visos darbības un vadības līmeņos; darbinieku aizrautīga un prasmīga iesaistīšanās mērķu īstenošanā sekmē uzņēmuma uzplauksmi.

Коментарий автора
Atlants