Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.10.2025.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Adaptācijas process bērnam uzsākot gaitas pirmsskolas izglītības iestādē', 1.
  • Конспект 'Adaptācijas process bērnam uzsākot gaitas pirmsskolas izglītības iestādē', 2.
  • Конспект 'Adaptācijas process bērnam uzsākot gaitas pirmsskolas izglītības iestādē', 3.
Фрагмент работы

Pēc autoru atziņām, kas ir adaptācija?
Pec Ž. Piaže teorijas adaptācija ir spēja pielāgoties jaunai informācijai un pieredzei (Cherry,2021) S. Gailuma savā darbā terminu adaptācija raksturo ka organisma pielāgošanos videi, lai saglabātu izdzīvošanas svarīgo līdzsvaru. (Gailuma, 2002) L.Āboltiņa norāda, ka ārēji uz adaptācijas procesu ietekmē skolotājs un vide, bet iekšēji tā notiek tieši bērnam (Āboltiņa,2011). Savukārt, krievu psihologi Z.Boguslavska un J.Smirnova apgalvo, ka adaptācijas periods galvenokārt ir atkarīgs no tā, kā vecāki ģimenē sagatavos bērnu dzīvei pirmsskolas iestādē. Pirmsskolas pedagoģe, grāmatas "Kas notiek bērnudārzā" autore Dana Gulbe norāda, ka veiksmīgai adaptācijai ir liela nozīme, jo tikai tad, kad bērns emocionāli jūtas labi, viņš arī spēj mācīties un baudīt bērnudārzu.
Kas ir būtiski 1.5 -3 gadus veciem bērniem?
Droša bērniem piesaistoša mācību vide, spēja atvadīties no vecākiem, ja ir iespēja vecāku aicināt kopā ar bērnu izstaigāt, iepazīt grupas telpu skolotāju un auklīti, veidot uzticamu kontaktu ar bērnu. Ir jāsaprot, ka bērniem šajā vecumā ir vajadzīgs laiks, lai pierastu pie jaunas vides, pie apkārtējiem cilvēkiem, pirmajā nedēļa tiek pārrunāts ar vecākiem, ka bērns paliek pakāpeniski, pirmajā dienā tās ir divas stundas un ar katru dienu ilgāk, līdz brīdim kad ir gatavs palikt gulēt, ja bērnam ir kāda mīļmantiņa, tiek ierosināts vecākiem to ņemt līdz tādējādi bērns ātrāk spēs iejusties jaunajā vidē. …

Atlants