-
Pedagoģija kā zinātne
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
Pedagoģija – zinātne par audzināšanu | 3 | |
Pedagoģijas pamatjēdzieni (kategorijas) | 4 | |
Pedagoģijas pētīšanas objekts | 5 | |
NOBEIGUMS | 6 |
„Viena no populārākajām pētniecības metodēm ir novērošana. Novērošana ir visai operatīva informācijas iegūšanas metode, tomēr tā nespēj atklāt parādības cēloņus, uzzināt skolēnu darbības un izturēšanās motīvus.” (4, 11. -12.lpp.) Lai iegūtu šāda veida informāciju jāveic pārrunas ar skolēnu vai arī intervija. Ar šo pētniecības metožu palīdzību var iegūt informāciju par skolēna jūtām, domām, par viņu pašu. Tas var palīdzēt noskaidrot apstākļus pilnīgāk un, nepieciešamības gadījumā, rast izeju no problēmas.
NOBEIGUMS
Pedagoģija ir zinātne par audzināšanu. Audzināšanas mērķis ir daudzpusīgi un harmoniski attīstīta un sabiedriski aktīva personība. Ar tās palīdzību jaunajām paaudzēm tiek nodotas zināšanas, kas palīdz veidot cilvēku kā personību. Pedagoģija ir zinātne, jo tai ir savas kategorijas jeb pamatjēdzieni. Pa galvenajiem pedagoģijas pamatjēdzieniem tiek uzskatīta audzināšana, mācības un izglītība. Pedagoģiju var saukt par zinātni arī tāpēc, ka tai ir savas pētīšanas metodes, piemēram, literatūras analīze, anketēšana, eksperiments, aptauja un citi.
Pedagoģijai kā zinātnei ir svarīga loma sabiedrības attīstībā, jo tās veiktie pētījumi un iegūtie rezultāti ļauj saskatīt nepilnības izglītības procesā un piedāvā risinājumus.
…
Pedagoģija kā atsevišķā zinātnes nozare ir pazīstama tikai no 17. gadsimta, kad tā atdalījās no filozofijas, bet pedagoģiskā jeb audzināšanas darbība ir tikpat vecā kā cilvēce. Manuprāt, pedagoģijai kā zinātnei ir būtiska loma izglītības attīstībā, jo bez izglītotas sabiedrības nav iedomājama zinātniskā, sociālā, kā arī garīgā pilnveidošanās.
