-
Mūzika - pirmsskolas bērnu atmiņas attīstības sekmētāja
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1. | Intelektuālo spēju raksturojums un struktūra | 5 |
1.1. | Atmiņas spēju raksturojums | 9 |
1.2. | Atmiņas attīstības īpatnības vidējā pirmsskolas vecumposmā | 12 |
2. | Pirmsskolas un vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības īpatnības | 15 |
3. | Muzikālās darbības veidi pirmsskolā | 18 |
3.1. | Mūzikas klausīšanās | 19 |
3.2. | Dziedāšana | 21 |
3.3. | Ritma izjūtas attīstīšana | 22 |
4. | Muzikālās darbības veidi pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas spēju sekmēšanā | 25 |
5. | Bērnu atmiņas spēju praktiskā izpēte izmantojot muzikālos darbības veidus | 28 |
Secinājumi | 45 | |
Izmantotā literatūra | 47 |
Kursa darba tematu „Mūzika kā vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas spēju sekmētāja” izvēlējos tāpēc, ka strādāju pirmsskolas izglītības iestādē, un tēma ir aktuāla, jo atmiņas spēju attīstības sekmēšana un pilnveidošana jāsāk tieši pirmsskolas vecumā, un tam jāvelta īpaša uzmanība, lai bērnam uzsākot skolas gaitas, būtu pietiekami attīstīta atmiņa mācību vielas veiksmīgai apguvei, jo bērnam ir ļoti svarīgi vingrināties atcerēties dzirdēto.
Pētījuma mērķis – izzināt mūzikas izmantošanas iespējas bērnu atmiņas spēju sekmēšanā vidējā pirmsskolas vecumposmā.
Pētījuma uzdevumi:
1. Pētīt pedagogu un psihologu atziņas par bērnu atmiņas spēju attīstību pirmsskolas vecumposmā.
2. Izzināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības.
3. Pētīt muzikālo darbības veidu izmantošanas iespējas bērnu atmiņas spēju veicināšanā.
4. Noskaidrot ģimenes lomu bērnu atmiņas spēju attīstīšanā.
5. Apkopot praktiskā pētījuma rezultātus.
Pētījuma hipotēze – muzikālie darbības veidi veicinās vidējā pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas spējas, ja:
*) tiks ievērotas bērnu vecumposma īpatnības;
*) tiks nodrošināta labvēlīga psiholoģiskā vide;
*) tiks piedāvāts bērnu vecumposmam atbilstošs mūzikas repertuārs.
Pētījuma objekts –pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas sekmēšana muzikālajā darbībā.
Pētījuma priekšmets – muzikālie darbības veidi pirmsskolas vecuma bērnu atmiņas attīstībā.
Pētījuma metodes:
1. Teorētiskā -
*) pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze.
2. Empīriskā -
*) bērnu mērķtiecīga novērošana;
*) bērnu vecāku anketēšana;
*)novērojumu analīze.
1. Intelektuālo spēju raksturojums un struktūra
Spējas – individuāli psiholoģiskās īpatnības, kas atšķir vienu cilvēku grupu no otras, viens no subjektīvākajiem nosacījumiem – dotību sekmīga attīstīšanas veicināšana - tā uzskata Jērcuma L. [10,16]. …
3. kursa darbs ar konstatējošo pētījumu praktiskajā daļā. Bērnu raksturojumi, vecāku anketēšanas rezultāti un pētījuma rezultātu kopsavilkumi apkopoti un atspoguļoti 20 tabulās. RPIVA aizstāvēts uz 10 ballēm.
