Автор:
Оценка:
Опубликованно: 17.04.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Piažē un Vigotska teoriju salīdzinošā analīze', 1.
  • Эссе 'Piažē un Vigotska teoriju salīdzinošā analīze', 2.
Фрагмент работы

Abu zinātnieku teorijas pieder pie t. s. kognitīvajām attīstības teorijām, taču to saturā ir būtiskas atšķirības.
Žans Piažē (1896-1980). Šveices izcelsmes zinātnieks, kas daudz pētijis bērnu intelektu, uzskata ka cilvēka intelekts nav “balta lapa”, uz kuras var pierakstīt jaunas zināšanas, bet gan sarežģīta sistēma, kas sevī iekļauj jaunas zināšanas ar asimilācijas un akomodācijas palīdzību.
Asimilācija- jaunas pieredzes uzņemšana, to nepārveidojot.
Akomodācija- jaunas informācijas iekļaušana jau esošajās kognitīvajās shēmās, tās pielāgošana.
Pēc Piažē domām intelekts vienmēr tiecas pēc līdzsvara stāvokļa starp asimilāciju un akomodāciju, kas nodrošina cilvēka bioloģisko un intelektuālo adaptāciju.
Bērna kognitīvās attīstības stadijas Piažē dala četros posmos;
1.Sensomotorā stadija (o-1.5-2 g.).
Bērns šajā vecumā pasauli iepazīst caur darbībām- sakošanu, saķeršanu, sūkāšanu.
2.Pirmsoperāciju stadija (2-7 g.).
Bērns sāk formēt savu izpratni caur simboliem- tādiem, kā valoda,žesti.Taču bērna izpratne ir ierobežota ar viņa personīgo ( egocentrisko) pieredzi, ir grūtības ar objektu vai notikumu klasifikāciju.

Коментарий автора
Atlants