-
Īpatnības fotogrāfijās, kas raksturo populāro modes influenceru attēlus platformā "Instagram"
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 5 | |
Teorētiskā daļa | 5 | |
1. | SOCIĀLAIS MEDIJS UN TĀ KOMUNIKĀCIJAS ĪPATNĪBAS | 5 |
2. | LIETOJUMSPROGRAMMA INSTAGRAM | 8 |
3. | FOTOGRĀFIJAS IZTEIKSMES LĪDZEKĻI | 11 |
Praktiskā daļa | 15 | |
4. | METODES UN IZLASES APRAKSTS | 15 |
5. | KONTENTANALĪZES KATEGORIJAS | 17 |
Secinājumi | 20 | |
Nobeigums | 24 | |
Izmantoto informatīvo avotu saraksts | 25 | |
PIELIKUMI | 25 |
SECINĀJUMI
1. Visām piecām modes inflencerēm profila saturs sastāvēja ne tikai no viņu individuālajām fotogrāfijām, bet bez modeļu individuālajiem attēliem bija ievietots, piemēram, ainavas attēlojums, produktu, citu indivīdu sejas, video u.t.t., kas liecina par to, ka, lai padarītu saturu daudzveidīgāku, tam nav jāsastāv tikai no pašas sevis, bet gan dažādojot un eksperimentējot, lai lietotājam ir interesantāk aplūkot izveidoto kontu, kuros nav vienlīdzīgas fotogrāfijas. Tieši šī iemesla dēļ veicot pētījumu, tika izveidota sadaļa “cits”, jo autores mērķis bija analizēt, kur ir attēlots un redzams pats influenceris nevis citi attēli, kas neattiecas uz to. Protams, pie šīs sadaļas arī ietilpst atbilžu varianti, kas nav attiecināti uz jau piedāvātajiem.
2. Lielākais uzsvars, lai izceltu fotogrāfiju ir apģērbs. Par cik apģērbs pieder pie neverbālās komunikācijas, tas fotogrāfijā spēlē ļoti lielu lomu, it īpaši šiem profiliem tas bija acīm redzami, jo ir, piedomāts pie stila kombinēšanas un parādīšanas, kad ir vēlme ņemt piemēru. Katrā attēla apģērbs bija pavisam cits, kur atkal pierādās, ka dažādība satura izveidē ir svarīga, lai nebūtu garlaicīgi redzēt un varētu izcelt savu tēlu. Izpētot 100 fotogrāfiju katram modelim 2018. gada griezumā 65% sastāvēja klasiskais apģērbs, 21%, kas neattiecas uz modeli, tikai 9% bija svinīgs apģērbs un izaicinošs 5%. Mūsdienās daudz profilu mēģina gūt popularitāti ar izaicinoši veidotajām fotogrāfijām, bet šeit pierādās, ka nav vajadzīgs publiskot savu atkailināto ķermeni, lai uz tā pamata iegūtu aktivitāti. (Skat.1.1.attēls)
…
PĒTNIECISKAIS DARBS. Sociālie mediji mūsdienās apņem lielāko daļu sabiedrības. Iedomājoties tās ne eksistenci būtu neiedomājami. Cilvēku savstarpējā mijiedarbība notiek ar virtuālu komunikāciju, kā arī satura izveide, dalīšanās un apmaiņa ar informāciju un idejām caur tīkliem, kas ir mūsu ikdiena. Turklāt daudzās funkcijas ir veicinātājs sociālo mediju izmantošanai dažādās ar komunikāciju saistītās jomās, piemēram, starp personu saziņā, sabiedriskajās attiecībās un mārketingā. (Trans eScouts 2015) Par cik platformu izmantošana ir aktuāla lieta sabiedrības vidū, ļoti populārs indivīdu apmeklējums visā pasaulē ir atzītais – Instagram, kurā saturu lietotājam ir iespēja veidot pēc sevis izvēlētā stila, kas ir atbilstošs individuāli savām interesēm. Šī platforma balstās uz fotogrāfiju un video ievietošanu ar iespēju dalīties ar šiem materiāliem lietotāju vidū. Būtiski ir atrast veidu, kā veidot konta saturu un ar kādu mērķi, jo sevis prezentēšana virtuālajā vidē ietver svarīgu lomu parādīt savu tēlu no sava skatu punkta kādu cilvēks vēlās, lai redz citi. Par cik mārketings labi strādā uz lietotājiem Instagramā uz ievietotajām publikācijām, šajā lietā lielākoties piedalās – influenceri. Šiem cilvēkiem ir savs mērķis reklamēt, tādēļ satura izveidē tiem ir uzdevums ļoti piedomāt, kā veidot fotogrāfiju.
