-
Mana āda
jāizvairās – jāaizsargā – jāpārbauda
Izvairīties
No kontakta ar ķīmiskajām vielām, kas izraisa ādas problēmas, vai līdz
minimumam to samazināt iespējams, izmantojot:
• ierobežošanu – izmantot mehāniskas
metodes ķīmisku metožu vietā (piemēram, lai notīrītu krāsu, lietot skrāpi, nevis ķīmisku krāsas noņemšanas līdzekli);
• aizvietošanu – izmantot drošāku alternatīvu;
• emisijas samazināšanu – iežogojumi, šļakatu uztvērēji utt.;
• ievērot drošu attālumu – apstrādāt mehāniski vai lietojot darbarīkus nevis aiztiekot tieši ar rokām; izvēlēties darbarīkus garos, nevis īsos kātos.
Aizsargāt
Ādu nepieciešams tad, ja nav iespējams izvairīties no kontakta: jāizmanto individuālie aizsardzības līdzekļi (darba apģērbu, priekšautus, cimdus utt.) un jārūpējas par ādu (ja individuālos aizsardzības līdzekļus izmantot nav praktiski, iespējams izmantot citas alternatīvas, piemēram, ātri savākt piesārņojumu, tīri nomazgāt ādu, rūpīgi nosusināt ādu un regulāri lietot ādai paredzētos krēmus).
Pārbaudīt
Ādu regulāri nepieciešams pārbaudīt, lai noskaidrotu, vai nav parādījušās ādas problēmas. Vienkāršas vizuālas pārbaudes (ādas rūpīga apskate arī grūti pārredzamajās daļās, piemēram, uz muguras.
…
3.klase Temats: Esi pasargāts un drošs! Apakš temats: Mana āda! Satura integrācija (sociālās zinības + dabas zinības + latviešu valoda) Plānotais nodarbības ilgums:120 minūtes Plānoto stundu skaits: 3 Mācību saturs: Drošības noteikumi, kuri jāievēro, lai saglabātu drošību dažādās ikdienas situācijās. Cēloņu un seku saskatīšana, nepieciešamās informācijas iegūšana, to atrašana pēc norādījumiem, pētījumu veikšana, otra domu uzklausīšana, prasme pastāstīt par kopīgi paveikto darbu, radoša darbošanās. Stundas Mērķi: 1. Rosināt saskatīt riskus apkārtējā vidē. 2. Izzināt riskus fiziskajai veselībai un drošībai, kas rodas tādas rīcības rezultātā, no kuras iespējams izvairīties. 3. Paskaidrot, kā izvairīties no šādiem riskiem. 4. Apgūt sadarbošanās prasmes, uzklausot citu viedokli.