-
Korporatīvā sociālā atbildība uzņēmumos Latvijā
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Abstract | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Korporatīvā sociālā atbildība un tās ietekmējošie faktori | 7 |
1.1. | Korporatīvās sociālās atbildības vēsture | 9 |
1.2. | Sociāli atbildīgi uzņēmumi Latvijā | 10 |
2. | Situācijas par sociāli atbildīgu uzņēmumu izaugsmi un perspektīvām analīze | 15 |
2.1. | Sociāli atbildīgu uzņēmumu vērtības izmaiņas | 15 |
2.2. | ISO 26000 nozīme sociāli atbildīgo uzņēmumu izaugsmē | 21 |
2.3. | Eksperta viedoklis par korporatīvo sociālo atbildību | 26 |
2.4. | Korporatīvās sociālās atbildības analīzes kopsavilkums | 27 |
Secinājumi | 29 | |
Izmantotie informācijas avoti | 30 | |
Pielikumi | 32 |
4. SECINĀJUMI
1. Daudz no tā, ko uzņēmumi cenšas īstenot Latvijā, ir nācis kā uzstādījums no mātes uzņēmuma ārvalstīs, tātad ārvalstīs KSA principi ir attīstītāki nekā Latvijā.
2. Sekmīgai ilgtermiņa sociālās atbildības veidošanai jāizvirza mērķis, un jānosaka precīzs realizācijas termiņš, citādi ir ļoti grūti īstenot un pierādīt sociālās atbildības esamību.
3. Korporatīvās un sociālās atbildības aspekti jāvērtē kontekstā un savstarpējā mijiedarbībā, nekādā gadījumā nenoniecinot ne viena, ne otra būtisko nozīmi kopējās korporatīvās sociālās atbildības veidošanā.
4. Mainīgā politiskā situācija pieprasa meklēt aizvien jaunus risinājumus un instrumentus sabiedrības uzrunāšanai, tas, kas attīsta sabiedrību šodien, iespējams, vairs nebūs aktuāls rīt.
5. Cilvēkresursi ir uzņēmuma darbības viens no pamatelementiem un veiksmes faktoriem, kas bieži veido arī uzņēmuma konkurētspējīgo priekšrocību.
Darba izvirzītais mērķis ir sasniegts, un ir veiksmīgi izpildīti visi iecerētie darba uzdevumi, tomēr uz pētījuma jautājumu atbildēt ir izdevies tikai daļēji, jo korporatīvās atbildības apjomu izmērīt ir sarežģīti un nav iespējams veikt absolūti patiesus aprēķinus par to, cik lielu finansiālu atbalstu tā dod. Uzņēmuma vērtības palielināšanās ietekmē visdažādākie aspekti, kas ietver gan sociālo atbildību, gan politisko un ekonomisko stāvokli valstī, gan uzņēmuma darba vadību un struktūru, darbinieku spējām un sadarbību ar klientiem un piegādātājiem.…
Zinātniski pētnieciskais darbs ekonomikā Darbā analizēts – sociāli atbildīga uzņēmuma vispārīgais raksturojums, sociālās atbildības pirmsākumi un vēsture pasaulē un Latvijā, tautsaimniecības nozares, kurās ir visvairāk sociāli atbildīgu uzņēmumu, paņēmieni, kur un kā to izmanto, lai attīstītu savu darbspēju, konkrētu uzņēmumu vērtības izmaiņas, ISO 26000 un tā praktiska izmantošana, eksperta viedoklis par sociālo atbildību.
