-
Pedagoģiskā prakse
Secinājumi
Esmu sapratusi pedagoga profesijas būtību un cik ļoti svarīga loma tai ir bērnu attīstībā. Uzskatu, ka labam pedagogam nepieciešams pilnveidot savas zināšanas nepārtraukti, gūstot jaunas iedvesmas, idejas un pieredzi. No konfliktiem nav jāizvairās, bet gan jāmeklē netradicionāli ceļi to risināšanai. Svarīgi lai bērnu uzvedība tiktu uzskatīta, par attīstības procesa sastāvdaļu un lai attiecībā uz to, ko bērni spēj vai nespēj veikt būtu reālistiskas cerības. Pirmais solis ir pedagogiem mēģināt izvairīties no tādu situāciju rašanās, kūras bērni var saskarties ar dusmām un konfliktiem. Pedagogiem jaatpazīst bērnu izjūtas un jāpālidz bērniem izpaust tās pieņemamā veidā.
J.Korčaks raksta: “Bērns – tas ir talantīga aktiera simts lomas… Intelekta ziņā viņš ir vismaz vienā līmenī ar mums, viņam ir viss. Trūkst tikai pieredzes”.
…
Pedagoģiskais process nav iedomājams bez pedagoga un bērna mijiedarbības. Gan pedagogs, gan bērns ietekmē viens otru, bet centrā vienmēr ir bērns ar savām interesēm un vajadzībām. Pedagoģiskā darba kvalitāte ir galvenais faktors, kurš ietekmē veiksmīgu bērna attīstību. Pirmsskolas pedagoģiskais process ir tieši virzīts uz katra bērna individuālo iezīmju respektēšanu un individuālās pieejas īstenošanu. Tikai mērķtiecīgi, bērna vecumam atbilstoši organizēts pedagoģiskais process ar visiem pirmsskolas vecuma bērnu darbības veidiem – rotaļu kā pirmsskolēna pamatdarbības veidu, socializāciju un mācību darbību – sekmē bērna vispusīgu attīstību. Tādēļ ir ļoti svarīgi tieši pirmsskolā nopietni domāt par to, kādas bērna attīstības likumsakarības ir būtiski ievērot, kā nodrošināt viņa psihisko, sociālo, fizisko attīstību, kam visvairāk pievērst uzmanību
