2011–2015 гг.
2016–2020 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Latvijas tautsaimniecības attīstība un nodokļi | 9 |
1.1. | Nodokļi un to funkcijas | 9 |
1.2. | Transporta loma un to ietekmējošie faktori | 17 |
2. | Transportlīdzekļu aplikšana ar nodokļiem | 25 |
2.1. | Latvijas prakses analīze un novērtējums | 25 |
2.2. | Ārvalstu pieredze | 36 |
3. | Transportlīdzekļu nodokļu sistēma un nodokļu riski | 41 |
3.1. | Sociālie riski | 41 |
3.2. | Ekonomiskie riski un to mazināšanas iespējas | 47 |
Secinājumi un priekšlikumi | 54 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 56 |
Secinājumi un priekšlikumi.
Veicot pētījumu savā darbā, var izdarīt šādus secinājumu:
1. Var izcelt četrus nodokļus, kuri saistīti ar transportlīdzekļiem, transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis, dabas resursu nodoklis, uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis, kas ir daudz lielāks nodokļu slogs transportlīdzekļu īpašniekiem kā Lietuvā un Igaunijā.
2. Transportlīdzekļi tiek plaši izmantoti dažādās tautsaimniecības nozarēs, jo tiem ir viegli sasniegt galamērķi, precīzi noteiktajā laikā un īsā laika periodā izmantojot nepieciešamo kravnesību transportlīdzeklim, bet kā galvenie mīnusi automobiļiem ir radītais vides piesārņojums un noslogoto ceļu labošanas izmaksas, kas ir papildus slogs valsts budžetam.
3. Visas tautsaimniecības nozares ir saitsītas ar transportlīdzekļiem, tādēļ to veiksmīgai darbībai un attīstībai svarīga ir labi attīstīta ceļu infrastruktūra, bet Latvijā ceļu uzturēšanai un būvniecībai netiek dots pietiekami liels finansējums, kā rezultātā tautsaimniecības attīstība tiek bremzēta.
4. Ieņēmumi no transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa tiek ieskaitīti valsts budžetā un to ieņēmumi netiek novirzīti autoceļu būvniecībai un uzturēšanai.
5. Transportlīdzekļu radīto kaitīgo izmešu līmenis, kuru norādījis automašīnas ražotājs tiek izmantots nodokļa likmju aprēķināšanai automašīnām, kas reģistrētas pēc 2009.gada 1.janvāra, bet pēc veiktajiem aprēķiniem tāda nodokļa aprēķināšanas kārtība ne visos gadījumos samazina budžetā maksājamo nodokli videi „draudzīgām” automašīnām.
…
Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām. Pirmajā nodaļā raksturota Latvijas tautsaimniecības attīstība, nodokļi un to funkcijas, transportlīdzekļu loma un to ietekmējošie faktori, otrajā nodaļā raksturota transportlīdzekļu aplikšana ar nodokļiem, teik veikta Latvijas prakses analīze, tās novērtējums un raksturota ārvalstu pieredze, savukārt trešā nodaļa veltīta transportlīdzekļu nodokļu sistēmas un nodokļu risku aprakstam, kā arī pētīti sociālie un ekonomiskie riski un to mazināšanas iespējas, veikta aptauja, kurā tika uzdoti septiņi jautājumi par transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa tēmu, iegūto rezultātu analīze. Bakalaura darba nobeigumā veicot pētījumus darbā, tiek izdarīti secinājumi un balstoties uz darbā veikto analīzi un izdarītajiem secinājumi, tiek izvirzīti priekšlikumi turpmākai transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa piemērošanai.
