Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.01.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Psihoakustiskās maskēšanas fenomens, tā nozīme digitālajā tehnikā un skaņas pārr', 1.
  • Реферат 'Psihoakustiskās maskēšanas fenomens, tā nozīme digitālajā tehnikā un skaņas pārr', 2.
  • Реферат 'Psihoakustiskās maskēšanas fenomens, tā nozīme digitālajā tehnikā un skaņas pārr', 3.
  • Реферат 'Psihoakustiskās maskēšanas fenomens, tā nozīme digitālajā tehnikā un skaņas pārr', 4.
  • Реферат 'Psihoakustiskās maskēšanas fenomens, tā nozīme digitālajā tehnikā un skaņas pārr', 5.
  • Реферат 'Psihoakustiskās maskēšanas fenomens, tā nozīme digitālajā tehnikā un skaņas pārr', 6.
  • Реферат 'Psihoakustiskās maskēšanas fenomens, tā nozīme digitālajā tehnikā un skaņas pārr', 7.
Фрагмент работы

Dzirdes (skaņu) maskēšana
Skaņu maskēšana rodas, kad kādas skaņas uztveri ietekmē citas skaņas klātbūtne (Gelfand 2004). Termins maskēšana nav piesaistīts tikai audiālajai uztverei, jo var tikt lietots, runājot arī par vizuālas uztveres gadījumiem.
Maskēšana var būt simultāna vai nesimultāna.
Maskēšanas efekti
Dažās situācijās citādi labi dzirdamas skaņas var tik maskētas jeb pārklātas ar kādu citu skaņu. Piemēram, saruna autobusu pieturā var kļūt pilnīgi neiespējama, ja garām brauc trokšņains autobuss. Šo fenomenu sauc par maskēšanu. Vājāka skaņa tiek maskēta, ja to nesadzirdamu padara kāda cita skaņa. Šāds maskēšanas fenomens rodas, jo jebkura skaļa skaņa var izjaukt dzirdes absolūto slieksni, padarot klusākas, bet citādi sadzirdamas skaņas nesadzirdamas.
Ja divas skaņas ir sastopamas vienlaicīgi un viena skaņa nomaskē otru, to attiecina uz simultāno maskēšanu. Simultānā maskēšana reizēm tiek saukta arī par frekvences maskēšanu. Skaņas tonalitāte daļēji nosaka tās spēju maskēt citas skaņas.…

Коментарий автора
Atlants