Автор:
Оценка:
Опубликованно: 06.11.2001.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 5 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 1.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 2.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 3.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 4.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 5.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 6.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 7.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 8.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 9.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 10.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 11.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 12.
  • Реферат 'Uzņēmuma vērtība ', 13.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
  Uzņēmuma vērtība(shareholders value)    4
  Vērtības aprēķināšana    5
  Vērtību nesēji    7
  Uzņēmuma vērtības pielietošanas nepieciešamība    7
  Kā pastiprināt uzņēmuma vērtību    9
  Secinājumi    12
  Literatūras saraksts    12
Фрагмент работы

Uzņēmuma vērtība(shareholders value)


Uzņēmuma vērtība – svarīgs kontrolinga speciālista stratēģiskais instruments.
Uzņēmuma vērtība parāda uzņēmuma vērtību. To aprēķina nosakot nākotnē sagaidāmo likvīdo aktīvu(free cash flow) vērtību. Lai noskaidrotu šās vērtības lielumu tagadnē tad tā tiek diskontēta ar uz kapitāla tirgus orientētas procentu likmes palīdzību.
Šo lielumu lieto, lai noteiktu:
 uzņēmuma vērtību;
 biznesa stratēģisko vienību vērtību;
 uzņēmuma atsevišķo nozaru vērtību;
 investīciju sagaidāmo vērtību.

Svarīgākais rādītājs – kāda vērtība tiek radīta 1. darbības gadā pret ieguldīto kapitālu.
Uz uzņēmuma vērtību balstīta stratēģija rada tādu kā atsevišķu uzņēmumu saplūšanas un pārņemšanas vilni, lai būtu lielāka uzņēmuma vērtība, nekā, ja šie uzņēmumi būtu tirgū, kā konkurenti. Vairs nav tik ļoti svarīga saimnieciskā peļņa, kā naudas plūsma(cash flow) nākotnē.
Uzņēmuma vērtība parāda nākotnes naudas plūsmas procentuālo vērtību pēc riska pakāpes.
Kā jau sākumā pateikts – uzņēmuma vērtība ir kontroliera viens no svarīgākajiem instrumentiem. Kontroliera uzdevumos ietilpst – ieviest uz vērtību vērstu kontrolingu uzņēmumā.
Klasiskie panākuma mēri kā ienākuma, pašu kapitāla, rentabilitāte u.c. jāpapildina ar uzņēmuma vērtības rādītāju. Tam jākļūst par uzņēmuma darbības lēmumu galveno mēru. Optimizēt uzņēmuma vērtību ir svarīgs ne tikai uz biržu orientētiem uzņēmumiem, bet arī visiem pārējiem.
Kontrolieriem vajadzētu nākotnē pastiprināti pievērst uzmanību maksājumu efektivitātes mēriem nevis izmaksām un paveiktajam.

Коментарий автора
Atlants