Nr. | Название главы | Стр. |
Saīsinājumu saraksts | 3 | |
Ievads | 4 | |
1. | Valsts pārvaldes iestādes jēdziens | 5 |
2. | Valsts pārvaldes iestāžu nodibināšanas kārtība | 7 |
3. | Valsts pārvaldes iestādes struktūra un kompetence | 8 |
4. | Valsts pārvaldes iestāde – tās mērķis, uzdevumi un funkcijas | 13 |
5. | Valsts pārvaldes iestāžu pazīmes | 15 |
6. | Valsts pārvaldes iestādes vispārīgie principi | 16 |
7. | Informācijas iespējas | 18 |
Secinājumi un priekšlikumi | 21 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 22 |
1. Valsts pārvaldes iestādes jēdziens
Iestāde — institūcija, kura darbojas publiskas personas vārdā un kurai ar normatīvo aktu noteikta kompetence valsts pārvaldē, piešķirti finansu līdzekļi tās darbības īstenošanai un ir savs personāls (VPIL 1.p.3.d.).
Valsts pārvaldes iestāde ir speciāli izveidota, ar personālsastāvu komplektēta un ar kompetenci apveltīta struktūra valsts pārvaldes funkciju veikšanai.
Dotajā formulējumā atzīmējams – speciāli izveidota, ņemot vērā faktu, ka vispirms ir veicamais uzdevums, tad valsts pārvaldes funkcija(s), kas izriet no uzdevuma un tad tiek veidota struktūra. Ja uzdevumu var izpildīt jau esošā struktūra, tad jāapsver, vai var vēl esošai kompetencei papildus vēl noteikt valsts pārvaldes funkcijas, līdz ar to jauna struktūra netiek dibināta. Bet, gadījumā ja tas nav iespējams, tad formulējami uzdevumi, pēc tam formulējamas atbilstošas valsts pārvaldes funkcijas un veidojama struktūra (valsts pārvaldes iestāde).
Laba valsts nevar būt bez labas pārvaldes. Šie vārdi izsaka nepieciešamību pārvarēt daudzas problēmas, lai sakārtotu valsts pārvaldi. Jāpiebilst, ka daudzas problēmas rodas no tā, ka vēl ne visas valsts amatpersonas novērtē labas pārvaldes un kvalificēta personāla valsts darbinieka nozīmi. Valsts administratīvās kapacitātes celšana pēc savas būtības ir ļoti svarīgs jautājums. Un tieši tādēļ ir vajadzīgi profesionāli sagatavoti valsts pārvaldes darbinieki un starptautiskajai praksei atbilstošas sertificētas un akreditētas valsts pārvaldes institūcijas.1
Jāatzīmē, ka izpratne par valsts pārvaldes iekārtu Latvijā pastāvēja jau pirms 1940.gada. No jauna tā tika attīstīta pēc neatkarības atjaunošanas. …
Transporta nozare ietver dzelzceļa, autosatiksmes, jūrniecības un aviācijas apakšnozares, kā arī pasažieru pārvadājumu un tranzītpārvadājumu jomas. Transporta infrastruktūra nosaka valsts ekonomisko izaugsmi. Transporta un dzelzceļu sistēmai ir noteicošā loma Latvijas Iekšzemes kopproduktā. Saskaņā ar likumos, Ministru kabineta noteikumos un Satiksmes ministrijas nolikumā noteikto, Satiksmes ministrija ir vadošā valsts pārvaldes iestāde transporta un sakaru nozarē, kas izstrādā nozari reglamentējošo tiesību aktu un politikas plānošanas dokumentu projektus, nodrošina politikas īstenošanu ministrijas padotībā esošajās valsts pārvaldes iestādēs un kapitālsabiedrībās, kurās tā ir kapitāla daļu turētāja.
