-
Mācīšanās traucējumi, to raksturojums
SECINĀJUMI
• Mācīšanās traucējumus iedala divās lielākās grupās - valodas traucējumi un matemātikas apguves traucējumi.
• Mācīšanās traucējumi netiek definēti vienā konkrētā definīcijā, tāpēc, ka to ir tik daudz un problēmas arī ir tik dažādas, gan sociālas, psihloģiskās, medicīniskās.
• Izplatītākie mācīšanās traucējumi ir diskalkulija, disprakstija,disgrafija, disleksija.
• Skolotāja darba kvalitāte ir vissvarīgākais faktors, kas skolā ietekmē skolēna sekmes.
• Skolotājam ne tikai ir jābūt kompetentam „mācību priekšmetā, mācību metodikā un organizācijā” bet jābūt gan filozofam, gan psihologam, gan augstās klases speciālistam, „kas prot attīstīt bērnu spējas” .
• Mācīšanās traucējumu veidi var izpausties dažādās pakāpēs, reizēm bērnam, var būt arī reizē divi mācīšanās traucējumu veidi,tas ir atkarīgs no vecākiem, pedagogiem, kuri laikā pamanīs, vai arī nepamanīs šīs problēmas.
• Ir svarīgi, lai laicīgi tiktu atklātas problēmas un sāktu tās novērst, jo nevajag bērnam radīt sajūtu, ka viņam ir problēmas, tas tikai pasliktina viņa turpmākās darbības un sekmes.
• Mācīšanās traucējumi nav neārstējama slimība, tas ir ilgs process, kas ar laiku vīsies ar panākumiem, tas ir atkarīgs no bērna un pedagoga, kurš ar viņu strādās.
• Ir izstrādāti daudz un dažādi mācību matreāli, kas palīdz bērnam cīnīties ar mācību traucējumiem.
• Skolas galvenais uzdevums ir sniegt skolēniem kvalitatīvu izglītību, pastāvīgi un mērķtiecīgi uzlabojot savu darbu. [7]
…
Sēžot skolas solā, vai ikkatrs no mums savulaik ir sajuties tā, ka netiek līdzi skolotājas norādījumiem. Kādam vajag uzmanīgāk ieklausīties, kādam - paskaidrot vēlreiz, kādam citam – pārlasīt un apdomāt. Bet ko darīt tad, ja tomēr nepadodas lasīšana un rakstīšana vai arī matemātiskas darbības izrādās gluži vai „ķīniešu ābece”? Šādu problēmu īstais apzīmējums, iespējams, ir mācīšanās traucējumi. Mācību process ir visaugstākā prioritāte, un tikai ieguldītais darbs var nest nepieciešamo rezultātu. [1]