KOPSAVILKUMS
1. Izglītība kā sociālais institūts ir samērā jauna parādība;
2. Galvenās izglītības socioloģijas pamatidejas balstītas uz funkcionālistu Emīla Dirkheima, Maksa Vēbera un Vilfredo Pareto darbiem;
3. Izglītība pirmatnējā sabiedrība balstījās uz mutvārdu informācijas nodošanu un iemaņu apgūšanu sabiedrības vajadzību ietvaros;
4. Viduslaikos izglītība bija pieejama augstdzimušajai sabiedrības daļai un tās metodes un mērķus noteica garīdzniecības un filozofijas vajadzības;
5. Izglītības revolūcija Eiropā notika tikai 19. gadsimta sākumā – veidojas īpašs sociāls izglītības institūts, kas vairs nav elitārs, bet demokrātiskāks;
6. 19. un 20. gadsimta domātāji, kuru idejas ietekmēja izglītības ko atsevišķa sociāla institūta veidošanos: Johans Fihte, Ogists Konts, Štefens Šleijermahers, Kārlis Markss, Lesters Vards, Emīls Dirkheims, Makss Vēbers, Džons Devejs, Vilfredo Pareto, Makss Šēlers, Karls Manheims, Teodors Geigers.
…