-
Automobiļu tehniski ekonomiskie rādītāji
Конспект6 Авто, мото техника, Коммуникации, транспорт, связь, Бизнес
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Vieglo Automobiļu tehniskie ekonomiskie raksturojumi | 4 |
2. | Smago automobiļu tehniskie ekonomiskie rādītāji | 6 |
3. | Autobusu tehniskie ekonomiskie rādītāji | 8 |
Secinājumi | 10 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 11 |
Secinājumi
Vieglajiem automobiļiem izšķir 9 klases: mazās klases automobiļi, kompaktklases automobiļi, vidējās klases automobiļi, lielās klases automobiļi, luksus klases automobiļi, apvidus klases automobiļi, daudzfunkcionālie automobiļi, komercautomobiļi, minibusi, sporta automobiļi.
Izmantojot kravas automobiļus ir jāizvēlas atbilstošs modelis, jo ne visi modeļi ir paredzēti visiem pārvadājumiem, viņiem atšķiras celtspēja un kravnesība, kas būtiski maina katru izvēlēto pārvadājumu. Tehniskās nianses ir daudz un visnotaļ sarežģītas.
Autobusiem ir 3 svarīgākās klases: pilsētas autobusi, starppilsētu autobusi un tālsatiksmes jeb tūristu autobusi. Jo tālāk jābrauc, jo labāks aprīkojums kā arī lielāki dzinēji ar lielāku jaudu. Arī ietilpība atšķiras, jo pilsētas maršrutos svarīgākais ir ietilpība, bet starpvalstu reisos- bagāžas kubatūra, aprīkojums, degvielas tvertnes daudz lielākas kā arī ātrumkārbas sarežģītākas, kas ir pielāgotas dažādiem braukšanas apstākļiem.
…
Autotransports un loģistika ir nozare, bez kuras nevar pastāvēt neviena ražotne. Lai efektīvi realizētu saražoto produkciju, to ir jānogādā līdz klientiem. Visērtākais veids kā to izdarīt pa sauszemi ir autotransports, kurš mūsdienās aizvien vairāk tiek attīstīts un pielāgots jebkurām vajadzībām. Arvien plašāk tiek izmantoti starptautiski pārvadājumi, kur transporta līdzeklim nākas šķērsot divas, vai vairāk valstis. Palielinoties attālumam pieaug nepieciešamība izprast tehniski ekonomiskos rādītājus, lai uz lieliem attālumiem būtu pēc iespējas mazākas izmaksas un īsāks piegādes laiks.Lai samazinātu izmaksas rodas nepieciešamība sabalansēt tehniski ekonomiskos parametrus tā, lai tie pēc iespējas precīzāk atbilstu noteiktajam automašīnas darbam. Tādēļ darbā tiek aplūkots auto sadalījums klasēs un atšķirības tehniski ekonomiskajos rādītājos. Sērijveidā ražotajā autotransportā izmanto šādus degvielas veidus: benzīnu, dīzeļdegvielu, dabas gāzi, sašķidrinātu naftas gāzi un biodegvielu. Benzīns, dīzeļdegviela sašķidrināta naftas gāze un dabas gāze ir fosilas izcelsmes degvielas, kuru ekspluatācijas procesā veidojas atgāzes (CO2), kas palielina siltuma efektu. Tā kā visi automobiļi izmanto degvielu, tad viens no tehniski ekonomiskajiem rādītājiem ir CO2/g/km