-
Jauninājumu, jaunumu izplatīšanās digitālās televīzijas ieviešanā
Эссе3 Компьютеры, программирование, электроника, Коммуникации, транспорт, связь, Журналистика
„"Viasat" dati saskan ar Centrālās statistikas pārvaldes sniegto informāciju, kas liecina, ka Latvijā ir 888 600 mājsaimniecību, no kurām televizors ir 98%, un patlaban analogais televīzijas pieslēgums saglabājies aptuveni 9% jeb 80 000 mājsaimniecību.”1010
„Savukārt Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) valdes priekšsēdētājs Jānis Bokta iepriekš prognozējis, ka pēc pārejas no analogās uz ciparu apraidi 1.jūnijā to mājsaimniecību skaits, kas paliks bez televīzijas, varētu būt aptuveni 50 000.”1010
Pēc šiem datiem var secināt, ka lielākai daļai nācās adaptēties jaunajos apstākļos un tas nenotika vienas vai divu dienu laikā tas prasīja mēnešus, kuru laikā pamazām tika atslēgti TV kanāli, līdz brīdim, kad analogajā apraidē pazuduši jau bija visi kanāli. Viena no problēmām bija tāda, ka cilvēki bija maz informēti pat to kā lietot pareizi digitālo TV un informāciju visbiežāk meklēja internetā, kā arī zvanīja uz attiecīgo TV kompāniju. Manuprāt, tas radīja haosu cilvēku vidū un daudz neskaidrību, drīz jau būs pagājis gads kopš analogās TV vairs nav un gada laikā cilvēki jau ir adaptējušies jaunajos apstākļos. Manuprāt, cilvēkiem bija viegli adaptēties jaunajos apstākļos, bet vienīgais mīnus ko es saskatu bija pēkšņā TV maiņa un liekās izmaksas.
…
Analīze, izmantojot Everata Rodžersa inovāciju difūzijas teoriju Difūzijas jēdziens apzīmē komunikācijas procesu, kura gaitā jauna ideja vai jauns projekts tiek adaptēts tirgū, savukārt ar difūzijas ātrumu saprot ātrumu, ar kādu jaunā ideja izplatās no viena patērētāja līdz citam. Adaptācijas jeb pieņemšanas, līdzīgi kā difūzijas, pamatā vairāk ir indivīda lēmumu pieņemšanas psiholoģija, nevis tirgus uzvedība kopumā.1 Difūzija ir process, kurā inovācija ir paziņojums, un laika gaitā viens no sociālās sistēmas dalībniekiem izmanto noteiktus kanālus. Tas ir īpašs komunikācijas veids, jo ziņojumi tiek saistīti ar jaunām idejām. Paziņojums ir process, kurā dalībnieki savā starpā rada un dalās ar informāciju, lai panāktu savstarpēju sapratni.
