Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Definīcijas | 4 | |
Vadlīnijas | 5 | |
1. | Higiēnas prasības | 6 |
1.1. | Bioloģiskie piesārņotāji | 6 |
1.2. | Fiziskie piesārņotāji | 6 |
1.3. | Ķīmiskie piesārņotāji | 6 |
2. | Dārzeņi un augļi | 7 |
2.1. | Saldēšana | 7 |
2.2. | Kaltēšana | 7 |
2.3. | Marinēšana | 7 |
2.4. | Skābēšana | 7 |
2.5. | Sālīšana stiprajā sālījumā | 8 |
2.6. | Tvaicēšana | 8 |
2.7. | Konservēšana ar ķīmiskām vielām | 8 |
3. | Graudi | 9 |
3.1. | Putraimi | 9 |
3.2. | Milti | 9 |
3.3. | Makaroni | 9 |
3.4. | Maizes izstrādājumi | 10 |
4. | Garšaugi | 11 |
4.1. | Kaltēšana | 11 |
Secinājumi | 12 | |
Izmantotā literatūra | 13 |
Secinājumi
1. Augu valsts produktu pārstrādē jāievēro konkrēti likumi un prasības, lai nodrošinātu atbilstošas kvalitātes produkciju.
2. Ēdināšanas uzņēmumos svarīgāka ir kvalitāte, nevis kvantitāte.
3. Pirms augu valsts produktu apstrādes jāveic to mazgāšana un šķirošana.
4. Produkti jāuzglabā atbilstošā temperatūrā, pievēršot uzmanību arī telpas/iekārtas mitrumam.
5. Kaltējot augļus un dārzeņus jāpievērš uzmanība tam, lai tie sasniegtu atbilstošu mitruma daudzumu.
6. Marinētie produkti nedrīkst būt saspiesti vai izšķīduši, un tiem jābūt dabīgajā produktu krāsā.
7. Kaltējot garšaugus jānodrošina tas, lai telpā nav mitrums un tieši saules stari. Telpai jābūt vēdināmai.
8. Personām, kuras ir saskarē ar pārtiku ēdināšanas uzņēmumā, ir jāveic atbilstošas veselības pārbaudes un jāievēro higiēnas prasības.
9. Telpai, kurā notiek pārtikas apstrādes procesi jābūt tīrai un dezinficētai, taču jāpievērš uzmanība, lai šie līdzekļi nenonāktu saskarē ar pārtiku.
…
Ar katru gadu pieaug ēdināšanas uzņēmumu skaits kā arī to pieprasījums, tādēļ šie uzņēmumi rada arvien būtiskāku ietekmi uz cilvēku ikdienu. Šis aspekts ir viens no svarīgākajiem iemesliem ēdināšanas uzņēmumu augsto prasību veidošanā, jo ikkatrs vēlas saņemt kvalitatīvu/drošu pakalpojumu vai produktu par to preces cenu, ko persona izvēlas maksāt. Šīs prasības tiek balstītas gan uz klientūras vēlmēm, gan reglementējošiem dokumentiem. Lai ēdināšanas uzņēmumi nodrošinātu apmierinošu (pat augstas kvalitātes) produktu realizāciju, nepieciešams ievērot noteiktās pārstrādes prasības atbilstoši konkrētajam produktam. Savā ziņā uzņēmumiem tiek uzlikta smaga nasta, jo jābūt profesionāliem vadītājiem, kuri pārzina savas jomas regulas, jaunāko informāciju, sarežģītās prasības. Darba galvenā tēma ir produktu pārstrādes prasības, precīzāk, ēdināšanas uzņēmumos.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
