Автор:
Оценка:
Опубликованно: 22.12.2009.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 2 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 1.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 2.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 3.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 4.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 5.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 6.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 7.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 8.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 9.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 10.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 11.
  • Реферат 'Tūrisma kvalitātes paaugstināšanas tendences Latvijā', 12.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Kvalitātes paaugstināšana tūrisma nozarē    4
1.1.  Cilvēkresursu attīstība    4
1.2.  Tūrisma statistikas pilnveidošana    5
1.3.  Atbilstošas, kvalitatīvas un viesiem pieejamas tūrisma infrastruktūras veidošanas veicināšana    6
2.  Tūrisma produktu kvalitāte    8
  Nobeigums    10
  Izmantotie avoti    12
Фрагмент работы

Latvijā kopumā pēdējos gados raksturīga problēma ir motivēta un kvalificēta darbaspēka trūkums, atbilstošs skaits, racionāls izvietojums, ko lielā mērā ietekmējusi valsts ekonomiskā lejupslīde, kas sekmējusi tā izplūšanu ārpus Latvijas. Tūrismam ir svarīga loma nodarbinātības, t.sk. pašnodarbinātības, un uzņēmējdarbības veicināšanā kā Rīgā, tā arī reģionos.
Lai nodrošinātu kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanu, nepieciešams atbilstošs daudzums kvalificētu speciālistu katra uzņēmuma kā zemākajā, tā arī augstākajā līmenī. Darbinieku trūkums lielā mērā rada draudus pakalpojumu kvalitātei - uz to norāda arī ārvalstu tūristu Latvijas apmeklējuma novērtējums, kurā sniegto pakalpojumu kvalitāte novērtēta kā ļoti laba 68,7% gadījumos, atzīstot, ka sniegto pakalpojumu kvalitāte ir cenai atbilstoša tikai 54,7% gadījumos. Jāņem arī vērā, ka pēc Latvijas iestāšanās ES ir radušies labvēlīgi nosacījumi darbaspēka brīvai kustībai starp ES dalībvalstīm, ko izmanto arī speciālisti ar kvalifikāciju viesmīlības jomā.
Pēc viesmīlības uzņēmumu vadītāju domām, kvalificētus darbiniekus vieglāk sameklēt Rīgā, taču pārējos reģionos ir problēmas atrast nepieciešamos viesmīlības uzņēmumu speciālistus. Pašreizējā atalgojuma līmeņa un cilvēkresursu trūkuma apstākļos nākas pieņemt darbiniekus, kuriem nav atbilstošas profesionālās izglītības, svešvalodu zināšanu, iemaņu, personīgās rakstura iezīmes – uz servisu orientētas personības. Jāņem vērā arī fakts, ka komersantiem reģionos tūrisms bieži vien ir kā papildus ienākumu avots.
Domājot par kvalitatīvas nozares attīstību, liels uzsvars ir jāliek arī uz kvalitatīvu izglītību, nodrošinot to atbilstošu pieprasījumam un piedāvājumam darba tirgū un nākotnes perspektīvām. Piedāvātajai izglītībā ir jābūt tieši saistītai arī ar Latvijas profesiju klasifikatorā definētajām tūrisma nozares profesijām, kas šobrīd nav atbilstošs esošajai situācijai tūrisma darba tirgū, nepieciešami uzlabojumi arī šajā jomā.

Коментарий автора
Atlants