-
Muzeju nozares drukātie un elektroniskie informācijas avoti
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
Ievads | 5 | |
Muzejs, muzeja definīcija | 6 | |
Muzeju nozares informācijas avoti | 7 | |
Secinājumi | 11 | |
Izmantotie literatūras avoti | 12 |
Muzejs, muzeja definīcija
Muzeja definīcijai ir vairāki varianti, bet ICOM jeb Starptautiskā muzeju asociācija 2001. gadā pieņēma jaunu muzeju definīciju: „Muzejs ir sabiedrībai pieejama un tās attīstību veicinoša pastāvīga bezpeļņas institūcija, kas vāc, saglabā, pēta, popularizē un eksponē sabiedrību un tās vidi raksturojošas materiālās liecības pētnieciskos, izglītojošos un izklaides nolūkos”. []
Latvijā ir vairāk kā 200 iestādes, kas sevi dēvē par muzejiem. Muzeju akreditācija Latvijā tika uzsākta jau 1998. gadā un tiek veikta pēc 1997. gadā pieņemto Muzeju likumu un Ministru kabineta izdotajiem akreditācijas noteikumiem. Akreditācija ir muzeju darbības izvērtēšanas process, kura rezultātā muzejam uz noteiktu laiku līdz 5 gadiem var tikt piešķirts valsts atzīta jeb akreditēta muzeja statuss. Šobrīd Latvijā Valsts akreditēti muzeji, kas atbilst noteiktiem kritērijiem un valsts izvirzītajiem standartiem ir:
pašvaldību – 84,
valsts 36,
privātie 7. []…
Muzejs daudziem asociējas ar lielu, nedaudz spocīgu ēku un garlaicīgām izstādēm, tāpēc referātā autore aplūkos kādas ir iespējas aplūkot muzeja izstāžu piedāvājumu pirms tā apmeklēšanas, lai nevajadzētu piedzīvot vilšanos. Referāta pirmajā daļā tiks aplūkota muzeja definīcija un muzeju funkcijas. Darba otrajā daļā tiks pētīti muzeju nozares informācijas avoti, gan elektroniskie, gan drukātie. Darba mērķis ir izzināt muzeju nozares informācijas avotus un to pieejamību. Darba uzdevumi: izpētīt muzeju katalogus, bukletus, izstāžu aprakstus, un to pieejamību. Darbā izvirzītā hipotēze: ir iespējams izmeklēt sev tīkamu izstādi pirms došanās uz muzeju.