Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Klientu segmentācijas teorētiskie aspekti | 6 |
1.1. | Tirgus un klientu segmentācijas būtība | 6 |
1.2. | Klientu segmentācijas modelis | 7 |
1.3. | Tirgus segmentācijas priekšrocības | 11 |
2. | Uzņēmuma SIA “Tamro” raksturojums | 13 |
2.1. | Uzņēmuma vispārīgs raksturojums | 13 |
2.2. | Uzņēmuma piedāvātie risinājumi | 14 |
3. | Klientu segmentācijas procesa uzlabošana | 18 |
3.1. | Esošā klientu segmentācija uzņēmumā | 18 |
3.2. | Klientu segmentācijas procesa uzlabošana | 19 |
Secinājumi un priekšlikumi | 22 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 23 |
Uzņēmuma panākumi, īpaši mārketinga jomā, ir atkarīgi no stabilas tirgus segmentācijas teorijas piemērošanas. Mērķēšana uz tirgus segmentu, kas atbilst stabilas segmentācijas teorijas pamatprincipiem, ievērojami palielina iespēju, ka produkts vai pakalpojums gūs panākumus, jo tas, visticamāk, izveidos stabilu savienojumu ar mērķa klientiem.
Tirgus segmentācijai ir vairākas priekšrocības. Vispārīgākajā līmenī tirgus segmentācija liek organizācijām novērtēt, kur tās atrodas un kur tās vēlas būt nākotnē. To darot, tas liek organizācijām pārdomāt, kas tām ir īpaši labi salīdzinājumā ar konkurentiem, un mēģināt gūt ieskatu ko vēlas patērētāji. Tirgus segmentācija piedāvā iespēju domāt un pārdomāt, un tas noved pie kritiskām jaunām atziņām un perspektīvām.
Ja tirgus segmentācija tiek īstenota pareizi, tā sniedz arī taustāmus ieguvumus, tostarp labāku izpratni par atšķirībām starp patērētājiem, kas uzlabo organizācijas stiprās puses un patērētāju vajadzības. Ir pierādīts, ka tirgus segmentācija ir efektīva arī pārdošanas vadībā, jo tā ļauj vērst tiešās pārdošanas centienus uz patērētāju grupām, nevis katram patērētājam atsevišķi.…
Darbs sastāv no trim daļām. Pirmajā darba daļā autos apskata tirgus un klientu segmentēšanas teorētiskos aspektus, analizējot vairākus literatūras avotus. Darba otrajā daļā autors raksturo uzņēmumu SIA “Tamro”, identificējot tā pamata darbības virzienus, kas jāņem vērā, veidojot klientu segmentēšanas procesu. Darba trešajā daļā autors raksturo uzņēmuma esošo klientu portfeļa segmentāciju, kā arī izstrādā klientu segmentācijas procesa uzlabošanas piedāvājumu. Noslēgumā autors definē secinājumus, kas izriet no pētījuma, un izstrādā priekšlikumus procesa uzlabošanai.
