Автор:
Оценка:
Опубликованно: 26.09.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: 15 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 1.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 2.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 3.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 4.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 5.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 6.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 7.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 8.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 9.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 10.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 11.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 12.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 13.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 14.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 15.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 16.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 17.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 18.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 19.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 20.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 21.
  • Реферат 'Zinātniece un literāte Aldona Cinīte', 22.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  Bērnība, pusaudzes gadi, augstskola    4
1.1.  Latvijas brīvvalsts laiks – Pļaviņās    4
1.2.  Pirmais pasaules karš. Cinīšu ģimene pārceļas uz Kalsnavu    4
1.3.  Pamatskola – Kolhozu laiks    4
1.4.  Pļaviņu vidusskola – intereses un vēlmes    4
1.5.  Latvijas valsts universitāte – Bioloģijas fakultāte. Interese par mākslu un mūziku    5
  Sankt – Pēterburgas iespaidi    5
2.  Darba gaitas    6
2.1.  Pirmā darba vieta – Daugavpils pedagoģiskais institūts    6
2.2.  Ģimenes nodibināšana un vaļasprieks    6
2.3.  Aspirantūra. Rīga un Maskava – apvāršņi paplašinās    6
3.  Pētnieces darbs Zinātņu Akadēmijas Koksnes ķīmijas institūtā    7
3.1.  Polimēru laboratorija    7
3.2.  Prolongēto anestētiķu laiks    7
3.3.  Fizikāli – ķīmisko metožu laboratorija. Kalnu aicinājums    7
4.  Ģimene un lauku sēta    8
5.  Pensijas gadi    9
5.1.  Dārzeņu firma    9
5.2.  Literārais darbs „Tu esi gaisma” /2002.g./    9
5.3.  „Paskaties man acīs” /2004.g./    11
5.4.  „Kad kalni runā” /2006.g./    12
6.  Senvārdu lietojums Aldonas Cinītes dzejā un prozā    16
6.1.  „Lauku sēta”    16
6.2.  „Sudrabzaļa gaisma”    16
6.3.  „Es vēlos būt gaisma!”    17
6.4.  „Sapņojums”    18
6.5.  „Baltais rekviēms”    19
7.  Secinājumi    20
8.  Izmantotās literatūras saraksts    21
Фрагмент работы

Tēmu „Zinātniece un literāte Aldona Cinīte” izvēlējos tādēļ, ka šogad rakstniecei aprit 70 gadi un tieši šī iemesla dēļ es izvēlējos iepazīt šīs daudzpusīgās literātes dzīvi un darbību. Man likās noderīgi uzzināt par cilvēku, kurš tik daudzus gadus ir sevi ziedojis zinātnei un literatūrai. Šādu cilvēku Pļaviņās nav daudz, kas savu dzīvi ir saistījuši ar zinātni, un tik daudz sava brīvā laika veltījuši prozai un dzejai. Būtiski ir arī tas, ka Aldona Cinīte ir arī mūsu skolas absolvente (1952.g.). Aktuāls šis pētījums, manuprāt, ir tieši šogad – 2007. gadā, jo tieši šogad Pļaviņām ir 80 gadu jubileja un Aldona Cinīte ir mūsu mazās pilsētas lepnums.
Uzsākot darbu radās divas galvenās problēmas:
1. kur slēpjas Aldonas Cinītes spēks un pievilcība;
2. kur rakstniece gūst iedvesmu savu grāmatu rakstīšanai, kāda ir viņas ģimenes un apkārtējo cilvēku attieksme pret viņas vaļasprieku.
Vadoties pēc šīm problēmām, izvirzīju hipotēzi, ka, neskatoties uz Aldonas Cinītes ieguldījumu zinātnē, viņa ir nopietni pievērsusies arī literārai darbībai un ir pierādījusi, ka arī mazās pilsētās kā Pļaviņas, dzīvo cilvēki, kas devuši lielu ieguldījumu latviešu literatūrā.
Darba mērķis:
1.izpētīt Aldonas Cinītes dzīves gaitas un karjeras ceļu, iepazīties un novērtēt literatūras darbus.
Mērķa īstenošanai izvirzīju šādus uzdevumus:
1. izpētīt Aldonas Cinītes dzīves gaitas, zinātnieces karjeras ceļu;
2. tikties ar Aldonu Cinīti, uzklausīt viņas dzīves pieredzi;
3. sistematizēt iegūto informāciju un izveidot darba saturu;
4. izlasīt un izvērtēt rakstnieces darbus;
5. noskaidrot lietoto senvārdu nozīmi literātes prozas darbos;
6. iepazīties ar Aldonas Cinītes bērniem un mazbērniem.…

Коментарий автора
Atlants