-
Motivācija un piesaiste
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
Motivācijas un piesaistes teorētiskie aspekti | 6 | |
Motivācijas un piesaistes jēdziena analīze | 6 | |
Motivācijas un piesaistes teorētisko pieeju analīze | 7 | |
Veiktie pātījumi par motivāciju un piesaisti | 9 | |
Metode | 12 | |
Izlase | 12 | |
Metodikas apraksts | 12 | |
Eksperimenta procedūra | 12 | |
Rezultāti | 15 | |
Diskusija | 17 | |
Izmantotā literatūra | 18 |
Mūsdienās aktuāls ir kļuvis jautājums par skolēnu mācību motivāciju. Līdztekus motivācijai, piesaiste literatūrā tiek uzskatīta par ļoti svarīgu mācību rezultātu uzlabošanai. Motivācija tiek uzskatīta par priekšnoteikumu un nepieciešamu elementu izglītojamo piesaistei mācību procesam. Piesaiste mācībām ir līdzeklis, lai sasniegtu labus akadēmiskos rezultātus (Saeed & Zyngier, 2012).
Visā pasaulē aktuāla problēma ir skolēnu mācību motivācija, piesaiste mācībām un akadēmiskie sasniegumi. Aktuāla kļūst izglītības reforma, kura orientēta uz akadēmiskajām un emocionālajām vajadzībām(Saeed & Zyngier, 2012).
Mācību motivāciju ietekmē mācīšanās situācija, apstākļi, kuros noris skolēnu darbība un kurus veido skolotājs. Svarīga ir arī attieksme pret mācībām. …
Darba aktualitāte: studiju priekšmeta “Eksperimentālā psiholoģija” praktikuma ietvaros veikt dažādus eksperimentus, papildināt teorētiskās atziņas, veikt teoriju analīzi saistībā ar veiktajiem eksperimentiem, apkopot un izanalizēt iegūtos rezultātus. Darba mērķis: noteikt studentu mācīšanās motivāciju un piesaisti mācību procesam. Pētījuma jautājums: vai studentiem dominē pozitīva mācību motivācija un piesaiste? Metode: izlase - eksperimentā piedalās 6 (seši) Baltijas Starptautiskās Akadēmijas studenti. Darbā izmantota testa metode, kā arī teorētiskās izpētes metode – zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Ir noteikti motivācijas un piesaistes teorētiskie aspekti, analizējot autoru teorētiskās atziņas. Metodika: “Motivācijas un piesaistes skala ”, 11 apakšskalas, no 44 apgalvojumiem par studenta motivāciju un iesaisti mācību procesā. Rezultāti: ar “Motivācijas un piesaistes skala ”, lai izmērītu studentu mācīšanās motivāciju un piesaisti mācīšanās procesam. Atslēgas vārdi: motivācija un piesaiste, metode. Darba apjoms ir 18 lpp., darbs sastāv no 2 nodaļām, 3 apakšnodaļām, divām tabulām, diskusijas un izmantotās literatūras.
