Автор:
Оценка:
Опубликованно: 12.02.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 1 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Конспект 'Inovāciju vadība ekonomikas tirgū', 1.
  • Конспект 'Inovāciju vadība ekonomikas tirgū', 2.
  • Конспект 'Inovāciju vadība ekonomikas tirgū', 3.
  • Конспект 'Inovāciju vadība ekonomikas tirgū', 4.
  • Конспект 'Inovāciju vadība ekonomikas tirgū', 5.
  • Конспект 'Inovāciju vadība ekonomikas tirgū', 6.
Фрагмент работы

Latvijā inovatīvā darbībā ir iesaistīti tikai 1/5 daļa no uzņēmumiem. Sakarā ar lielu investīciju nepieciešamību produktu inovāciju procesā, kas atsevišķās nozarēs var ilgt līdz pat 10 – 15 gadiem, to var atļauties tikai lielākie ražotāji, tirgus līderi. Pārējie uzņēmumi īsteno procesa inovācijas jeb ražošanas procesa uzlabojumus. Šāds inovāciju process var ilgt līdz 1 – 3 gadiem.
Saskaņā ar pētījuma ietvaros veiktas Latvijas uzņēmumu anketēšanas rezultātiem, lielākie ieguvumi no inovācijām ir konkurētspējas palielināšanās (šo faktoru atzīmēja 100% respondentu), uzņēmuma darbības efektivitātes uzlabošanās (80% respondentu), produkcijas pievienotās vērtības paaugstināšanās (70% respondentu) un ražošanas izmaksas samazināšanās (70% respondentu).
Lielākie šķēršļi, kas traucē Latvijas uzņēmumu inovatīvās darbības attīstības, ir nepietiekami labvēlīga un veicinoša Latvijas likumdošana un valdības atbalsts (to atzīst 40% respondentu), ierobežotas ārējā finansējuma piesaistes iespējas (biežākais inovatīvās darbības finansējuma avots Latvijas uzņēmumos ir nesadalītā peļņa, bet tā bieži vien ir nepietiekama) un sistēmas pieejas trūkums inovāciju vadībai (35% respondentu atzīmē, ka inovāciju vadības sistēma viņa uzņēmumā nepastāv vai šaubas par tas pastāvēšanu), konkrēti – trūkst iekšējo normatīvo dokumentu, kas reglamentētu inovāciju procesu uzņēmumā, attiecīgi mazinās inovāciju procesa efektivitāte un caurskatāmība.

Коментарий автора
Atlants