Автор:
Оценка:
Опубликованно: 04.03.2008.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 8 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 1.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 2.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 3.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 4.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 5.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 6.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 7.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 8.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 9.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 10.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 11.
  • Реферат 'Monopola būtība. Latvijas a/s "Latvijas Gāze" monopols, Krievijas AAS "Gazprom" ', 12.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
  Monopols, tā raksturojums, pazīmes    4
  Latvijas gāzes monopols A/S „Latvijas Gāze”    5
  Krievijas gāzes monopols AAS „Gazprom”    9
  Secinājumi    11
  Izmantotās literatūras avoti    12
Фрагмент работы

Pirms sāk runāt par monopoluzņēmumiem, vispirms būtu jāzina, kas vispār ir konkurence, jo monopols ir viens no četriem konkurences veidiem. Konkurence ir ekonomiska sacensība starp diviem vai vairākiem tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā vai realizācijā. Tā ir cīņa par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa, galvenais stimuls attīstīt ražošanu (pakalpojumus), efektīvi saimniekot.
Nepilnīgās konkurences galējais variants ir absolūts monopols, kad konkrētu preču ražošanas jomā vai vesela apakšnozarē darbojas tikai viens pārdevējs. Tieši monopolstāvoklis dod iespēju monopolistam noteikt monopolcenas, kas pārdošanas variantā ir augstākas par cenu pilnīgās konkurences apstākļos, bet monopsonam pirkšanas variantā – zemākās. Šādas ekonomiskas rīcības mērķis ir iegūt monopolpeļņu, kuras apjoms ievērojami pārsniegtu normālo peļņu.…

Коментарий автора
Atlants