Aristoteļa izpratnē laime ir visaugstākais labums, stimuls visu cilvēku darbībām, cilvēka dzīves mērķis. Viņaprāt, laimes pamatā ir gan tikumu piekopšana, gan jaunu tikumu attīstīšana. Viņš izšķir tikumus divās kategorijās: rakstura tikumi un prāta tikumi. Kā rakstura tikumu viņš nosauc izvēles pieredzes ceļā nostiprinājušos prāta izpratni par to, kas ir viduspunkts starp diviem netikumiem – pārmērību un nepietiekamību. Piemērs šādam viduspunktam ir drosme, tas ir viduspunkts starp pārgalvību un gļēvulību. Arīdzan dzīvošana pietiekami turīgi ir laimes atslēga – ne pārlieku turīgi, ne arī nabadzīgi.…
A.Kamī eksistences absurds; Ž.Ž. Ruso, T. Hobsa un Dž. Loka sabiedriskā līguma teorijas; feminisma priekšstats par citu; I.Kanta kategoriskais imperatīvs. Darbs izstrādāts 1. "Komunikācijas zinātnes" kursā "Komunikācijas ētika". Starpeksāmens. Izvērstas ("esejas") atbildes uz 6 jautājumiem: 1. Aprakstiet triju antīko morāles filozofu priekšstatus par laimi. Īsi komentējiet, kāpēc un kādā mērā tiem piekrītat vai nepiekrītat. ; 2. Īsi raksturojiet A. Kamī uzskatus par eksistences absurdu un tā pārvarēšanas iespējām. ; 3. Salīdziniet Ž.Ž. Ruso, T. Hobsa un Dž. Loka sabiedriskā līguma teorijas. Kādas ir to galvenās atšķirības? Kuram no domātājiem jūs sliektos piekrist? Kāpēc? ; 4. Lisa (Lūsa) Irigaraja ir teikusi: “Atšķirības starp dzimumiem ir mūsu laikmeta problēma; kaut gan tās varētu kļūt par mūsu glābiņu, ja mēs prastu par tām domāt.” Kā, Jūsuprāt, šis izteikums iekļaujas diferences feminisma priekšstatos par Citu? ; 5. Kā tiek formulēts I. Kanta kategoriskais imperatīvs? Kādi ir tā iespējamie alternatīvie formulējumi? Miniet situatīvu piemēru (izdomātu vai reālu situāciju), kad kategoriskais imperatīvs nosaka cilvēka rīcību. ; 6. Izlasiet I. Kanta tekstu "Par iedomātām tiesībām melot aiz cilvēkmīlestības" (pieejams pdf formātā literatūras sarakstā aiz kursa apraksta). Komentējiet to, argumentējot savus uzskatus.
