-
Pedagoģiskā personāla darba samaksas uzskaites teorētiskie un tiesiskie aspekti
| Nr. | Название главы | Стр. |
| 1.1. | Pedagoģiskā personāla darba samaksas jēdziens un darba samaksu regulējošie normatīvie akti | 3 |
| 1.2. | Darba samaksas veidu raksturojums | 5 |
| 1.3. | Bruto un neto darba samaksa | 8 |
| 1.4. | Tarifikācijas (sodzes kartes), darba laika uzskaite un cita dokumentācija darba samaksas noteikšanai un aprēķināšanai | 9 |
| 1.5. | Nodokļu un cita veida ieturējumu no darba samaksas raksturojums | 11 |
| 1.6. | Darba samaksas aprēķināšana un uzskaite | 13 |
| 1.7. | Aprēķina piemēri | 16 |
| IZMANTOTĀ LITERATŪRA | 19 |
1.1. Pedagoģiskā personāla darba samaksas jēdziens un darba samaksu regulējošie normatīvie akti
Izglītības likuma 48.pants nosaka, ka par pedagogu var strādāt persona, kurai ir pedagoģiskā izglītība vai kura apgūst pedagoģisko izglītību, kas atbilst Ministru kabineta noteiktajām profesionālās kvalifikācijas prasībām.
Pedagoģiskais personāls ir augstskolu pedagogi, koledžu direktori, viņu vietnieki, struktūrvienību vadītāji un pedagogi, vispārējās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības pedagogi, internāta skolotāji, skolotāju palīgi un citu pedagoģisko amatu pārstāvji.
Pedagogs – fiziskā persona, kurai ir izglītību reglamentējošā likumā noteiktā izglītība un profesionālā kvalifikācija un kura piedalās izglītības programmas īstenošanā izglītības iestādē vai sertificētā privātpraksē .
Visi izglītības iestādēs un privātpraksē strādājošie pedagogi tiek reģistrēti Pedagogu reģistrā. Pedagogu reģistrs ir Valsts izglītības informācijas sistēmas (turpmāk VIIS) sastāvdaļa.
Valsts nosaka pedagogu darba slodzi un samaksu.
Mēneša darba algu pedagogam nosaka par darba laiku astronomiskajās stundās (ieskaitot starpbrīžus starp mācību stundām, nodarbībām vai lekcijām) atbilstoši viņa darba slodzei .…



















