-
Sabiedriskās attiecības - eksāmena atbildes
2. Harolda Lasvela komunikācijas procesa formula
20.gs 40.gadi.
Formula jautājuma veidā:
1) Kas? Komunikātora pētniecība
2) Saka ko? Izteikuma pētniecība
3) Kādā kanālā? Mediju pētniecība
4) Kam? Recipientu pētniecība
5) Ar kādu efektu? Iedarbības pētniecība
Šo formula dēvē kā klasisko pieeju
3. Komunikācijas zinātniskas definēšanas kritēriji un loģiskie faktori/lauki
Definīcijai ir jāatbild uz 3 jautājumiem:
1. Kas ir tas, kas iekļauts kom. procesā(kas tajā procesā tiek apstiprināts)
2. Kādi elementi vai faktori (tas,kas darbojās) piedālās
3. Kāda veidā process notiek.
Loģiskie faktori (lauki):
1. Sūtītājs (komunikators)
2. Vestījums( signāls, informācija)
3. Saņemējs(recipients, publika)
4. Pārraides nodošanas ierīce (medijs,kanāls) piem. valoda.
5. Iedarbība.
4. Komunikācijas izskaidrošanas tipi. Divi komunikācijas pamata tipi
Klauss Mertens:
1) Komunikāciju skaidro kā transmisiju
2) Komunikāciju skaidro izmantojot formulu „Kairinājums- Reakcija”
3) Skaidro kā apmaiņu (ar vēstījumiem, informāciju)
4) Akcents tiek likts uz interakciju, mijiedarbību
5) Skaidro kā interpretāciju
6) Komunikācija kā dalība
7) Komunikācija kā attiecības
8) Komunikācija kā saprašanās
…
Atbildes uz jautājumiem: Šenona – Vīvera vispārējais komunikācijas modelis (shēma);Harolda Lasvela komunikācijas procesa formula;Komunikācijas zinātniskas definēšanas kritēriji un loģiskie faktori/lauki;Komunikācijas izskaidrošanas tipi. Divi komunikācijas pamata tipi;SA publicitātes modelis;SA informējošās darbības modelis;SA pārliecināšanas modelis;SA dialoga modelis; Amata prasmes (spēka) un profesionālās (konceptuālās) SA; SA vēstures skaidrojums, izmantojot SA darba pamata modeļus; SA modeļa izvēli ietekmējošie faktori organizācijā; Stratēģiskā un operatīvā menedžmenta ekonomiskā un sociālā dimensija, uzņēmuma stratēģija (shēma); R.K.Mertona funkcijas definīcija. Funkciju tipi, funkcionālā analīze; Č.R. Raita funkcionālās analīzes pamata jautājums; G.Benteles dalījums SA bāzes un sekundārajās funkcijās aktoru, organizācijas un; G. Benteles SA definīcija un tās struktūras skaidrojums; Trīs sākotnējā stāvokļa un mērķa perspektīvas, definējot SA;SA darba daļējo publiku klasificēšana (tabula); SA un reklāmas nodalīšana; SA un mārketinga attiecību tipi; SA koncepcija organizācijai (apraksts, identitāte, vide, stratēģija); K.Mertena SA mērķa grupu tipoloģija; K.Mertena koncepcija SA koncepciju izstrādāšanai (shēma); Darbs ar problēmjautājumiem un to dzīves cikls (shēma)
