-
Rīgas ostas attīstība 19.gadsimtā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 2 | |
1. | Rīgas ostas attīstība | 3 |
1.1. | Rīgas ostas dibināšana | 3 |
1.2. | Rīgas ostas darbība 19. gadsimtā | 4 |
1.3. | Rīgas ostas darbība 20. gadsimta sākumā | 5 |
1.4. | Rīgas ostas darbība 20. gadsimta beigās | 7 |
2.1. | Rīgas ostas baseini un rajoni 20. gs | 10 |
3. | Ostas pārvalde 19. gadsimtā | 12 |
4. | Ostas pārvalde 20. gadsimtā | 13 |
Nobeigums | 14 | |
Izmantotā literatūra | 15 |
Nobeigums
Rīgas osta ir lielākā Latvijas osta. Rīgas osta – ne tikai dabīga, bet arī jau ar mākslīgām būvēm papildināta – pastāv jau desmit gadsimtus. Tā vienmēr ir bijusi pieprasīta tirdzniecības un kravu pārvadājumu vieta, pa kuru plūst importa un eksporta preces. Rīgas osta vienmēr ir bijis ienākumu avots, kas ļauj zemniekiem, zvejniekiem, lauksaimniekiem, medniekiem pārdot savu produkciju plašākā mērogā, ne tikai Latvijas iedzīvotājiem. Piemēram, par posmu starptautiskajā tirdzniecības ceļā starp Baltijas un Melno jūru Daugava tika izmantota jau 5. gadsimtā. Neskatoties uz to, Rīgas osta savas pastāvēšanas laikā tika izmantota arī karadarbībai un tā vienmēr ir bijusi kā durvis ienaidniekiem uz mūsu zemi.
Patiesībā Rīgas ostas attīstību vislielākajā mērā noteica vāciešu un krievu ieguldītais darbs, jo tā savas attīstības periodā kalpoja zem cita karoga. No vēsturiska skata punkta, Latvijas okupācija Rīgas ostas darbību neietekmēja negatīvi, bet gan gluži pretēji. Osta tika modernizēta, tika iegādāta jauna aparatūra, palielinājās pieprasījums pēc kravām, jo tika nodrošināti droši kontakti ar Padomju savienību un citām valstīm. Lai gan Latvijas iedzīvotāji uz ostas darbību varēja tikai noskatīties un cieta nabadzību, osta savos darbības gados guva tikai uzplaukumu. Bez Krievijas tranzīta Rīgas un arī citas Latvijas ostas, piemēram, Ventspils osta, būtu nevajadzīgas. Tās varētu pārveidot par pasažieru, prāmju vai jahtu piestātni.
…
Referāts vēsturē par Rīgas ostas attīstību 19. gadsimtā.
