-
Sekretāres darbs
Apmeklētāju pieņemšana
jāsasveicinās un jāiepazīstina ar sevi;
jāpiedāvā apmeklētājam apsēsties;
ja apmeklētājs vēlas kaut ko nolikt, tad jānorāda piemērota vieta;
likt just apmeklētājiem to, ka sekretāre patiešām dara visu, lai palīdzētu;
ja gaida apmeklētāju, tad viss ir iepriekš jāsagatavo;
ja ierodas kāda delegācija vai ārvalstu viesi, tad jārūpējas par to, lai tiktu nodrošināts tulks un šie viesi tiktu pavadīti. Jārūpējas par suvenīru pasniegšanu;
ja tiek organizēta uzņēmuma darbinieku pieņemšana, tad sekretārei ir jāpaziņo darbinieku pieņemšanas laiki un jāzina, kas var ieiet vadītāja kabinetā jebkurā laikā.
Sekretāre un firmas darbinieki
attiecībā pret darbiniekiem sekretārei jābūt taktiskai un diplomātiskai;
nedrīkst izrādīt augstprātību un vienaldzību pret darbiniekiem;
skaidri un pieklājīgi dot norādījumus un kontrolēt to izpildi;
konflikta situācijās jābūt elastīgai un jāprot kontrolēt savas emocijas.
…
1. Kādai jābūt sekretārei? • Kas sekretārei jāzina un kas jāprot • Sekretārei nepieciešamās personiskās īpašības 2. Sekretāres amata pienākumi 3. Kā organizēt sekretāres darbu? • Sekretāres darba vietas organizācija un iekārtojums • Sekretāres darba diena 4. Sekretāres darba ētika • Ārējais izskats • Darba vietas kultūra • Uzvedības un lietišķās saskarsmes kultūra • Attiecības “vadītājs – sekretārs” • Telefonsarunu etiķete • Sekretāres uzdevumi dažādu sanāksmju sagatavošanā • Apmeklētāju pieņemšana • Sekretāre un firmas darbinieki. Kas sekretārei jāzina un kas jāprot Jāzina • komunikācijas tehnika; • administratīvās, darba un saimnieciskās tiesības; • likumdošanas un normatīvie akti, kas nosaka darba kārtību tā veida organizācijā (firmā), kur sekretāre strādā; • valsts un pārvaldes institūciju sistēma valstī un savā reģionā; • valsts, sabiedrisko, kooperatīvo un privāto organizāciju dibināšanas principi; • savas organizācijas funkcijas, uzdevumi un struktūra; • nozare, kurā viņa strādā, tās sakari; • dokumentu noformēšanas noteikumi.