-
Jauniešu attieksme pret grāmatu lasīšanu un tās ietekme uz viņiem
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 5 | |
Ievads | 5 | |
1. | Jauniešu attieksmes pret grāmatu lasīšanu teorētiskās nostādnes | 7 |
1.1. | Situācijas raksturojums | 8 |
1.2. | Lasīšanas motivācijas analīze literatūrā | 10 |
2. | Jauniešu attieksmes pret grāmatu lasīšanu empīriskā izpēte | 11 |
2.1. | Jauniešu lasīšanas motivācijas izpēte | 14 |
2.2. | Lasīšanas ietekme uz mācību darbu un personību | 14 |
3. | Bibliotēku nozīme izglītības procesā | 16 |
3.1. | Publiskās bibliotēkas | 16 |
3.2. | Elektroniskās bibliotēkas | 17 |
3.3. | Balvu rajona Centrālā bibliotēka | 18 |
3.4. | Balvu pilsētas bērnu bibliotēka | 22 |
3.5. | Skolu bibliotēku nozīme mācību procesā | 24 |
3.6. | Balvu pamatskolas bibliotēka | 24 |
Secinājumi | 26 | |
Literatūras un avotu saraksts | 31 | |
Pielikumi | 32 |
Mūsdienu sabiedrībā daudz tiek diskutēts par izglītības problēmām – bērnu nevēlēšanos mācīties, lasīt, saturīgi pavadīt brīvo laiku, jo apkārt ir daudz vilinājumu un iespēju. Ir dzirdēts apgalvojums, ka mūsdienu jauniešiem nekas neinteresē un ka viņi neko nelasa, tai skaitā, arī grāmatas- daiļliteratūru.Ir dzirdēts arī viedoklis, ka grāmatu nelasīšana ietekmē mācību rezultātus un traucē personības pilnvērtīgai attīstībai.
Vācijas Bibliotēku institūta speciāliste R.Šmite uzsvērusi, ka lasītprasme ir informācijas apguves pamats, kas šodien pielietojams daudz vairāk nekā agrāk, lai prasmīgi izmantotu un izvērtētu informācijas lavīnu, kas gāžas par mums. Pētījumos ir noskaidrots, ka trenēti lasītāji ir spējīgi daudz kompetentāk un mērķtiecīgāk strādāt ar informāciju, kuru sniedz elektriskie informācijas avoti. Lasīšana internetā prasa jaunas spējas. Lasīšanai jākļūst vēl daudzveidīgākai, nav iespējama vairs tikai lineāra lasāmvielas uztvere, tai jākļūst interaktīvai.…
