-
Pilngadīgo skolēnu un studentu politiskās līdzdalības apskats
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | ||
Saturs | ||
Ievads | 5 | |
Teorētiskā daļa | 5 | |
1. | Politiskā līdzdalība | 5 |
2. | Politiskās līdzdalības veidi | 8 |
2.1. | Konvencionālās politiskās līdzdalības formas | 9 |
2.2. | Nekonvencionālās politiskās līdzdalības formas | 11 |
3. | Politisko līdzdalību ietekmējošie faktori | 11 |
4. | Ieskats pētījumos par Latvijas jauniešiem politikā | 12 |
Praktiskā daļa | 13 | |
Pētījumā iegūto rezultātu apkopojums | 14 | |
Secinājumi | 24 | |
Izmantoto informācijas resursu saraksts | 25 |
Cilvēka vieta politiskajā dzīvē ir meklēta jau senā pagātnē. Konfūcijs, piemēram, uzskatīja, ka visa vara valstī pieder valdniekam – tēvam, respektīvi, imperatoram. Platons cilvēku traktē tikai kā varas objektu. Pēc Aristoteļa domām, cilvēks ir politiska būtne. (13, 25) Mūsdienās vairumā pasaules valstu visiem sabiedrības loceklim ir tiesības brīvi darboties politikas sfērā.
Nepilnos 17 neatkarības gados Latvijā esam izveidojuši demokrātiska sabiedrību, kas ikvienam sabiedrības indivīdam – pilsonim vai nepilsonim – dod iespēju ietekmēt politiskās norises valstī vai vismaz piedalīties politiskos procesos neatkarīgi no dzimuma, vecuma, tautības vai reliģiskās pārliecības. Šībrīža skolu jaunieši ir perspektīvākā sabiedrības daļa, mēs esam sabiedrības, politikas un Latvijas nākotne. Savā zinātniski pētnieciskajā darbā es pētīšu skolu jauniešu politiskās līdzdalības pakāpi, politikas ietekmēšanas veidus, kas jauniešiem ir tuvāki, kā arī faktorus, kas nosaka jauniešu ieinteresētību politiskajās norisēs. Šī tēma ir aktuāla un vēl svarīgāka tā kļūs pēc gada, kad notiks pirmās vēlēšanas, kurā tiesības piedalīties būs jauniešiem, kas dzimuši brīvā Latvijā.
Darba mērķis: Izpētīt pilngadīgo skolēnu un studentu politiskās līdzdalības pakāpi un noteikt faktorus, kas to ietekmē.…
Pilngadīgo skolēnu un studentu politiskās līdzdalības apskats Jelgavas Valsts ģimnāzijas, Vircavas vidusskolas un Latvijas Lauksaimniecības universitātes Sociālo zinātņu fakultātes gadījumā Darbs ir izstrādāts atbilstoši zinātniski pētniecisko darbu standartiem. Tas sastāv no divām galvenām nodaļām: 'politiskās līdzdalības' jēdziena teorētiskā apskate un pētījums (anketēšana), kas parāda jauniešu interesi par politiku un līmeni, kādā tie iesaistās politikā. Pētījuma rezultāti vieglāk uztverami, pateicoties diagrammām. Darbs skolas politoloģijas sekcijā ieguva augstāko vērētjumu.
