Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.02.2019.
Язык: Латышский
Уровень: Средняя школа
Литературный список: Нет
Ссылки: Не использованы
  • Эссе 'Pētījumu metode - aptauja', 1.
  • Эссе 'Pētījumu metode - aptauja', 2.
  • Эссе 'Pētījumu metode - aptauja', 3.
  • Эссе 'Pētījumu metode - aptauja', 4.
Фрагмент работы

Anketas sastādīšanas galvenie principi:
anketu jāveido tā, lai tā būtu loģiska no respondenta uztveres viedokļa;
formulējot jautājumus būtu jāņem vērā respondentu kultūras un pieredzes īpatnības;
jautājumus jācenšas formulēt tā, lai tos saprastu pēc iespējas visi respondenti;
jāņem vērā tas, ka dažādi izkārtojot vienus un tos pašus jautājumus, var iegūt atšķirīgu informāciju;
jautājumus jācenšas formulēt tā, lai tos nevarētu saprast dažādi;
jautājumus nedrīkst formulēt tā, ka tas dotu netiešu ievirzi uz "vēlamo" atbildi (tādi, kas respondentam iedveš kādu konkrētu viedokli, nevis ļauj brīvi izteikt savu viedokli).
jautājumi jāizkārto, sākot ar vienkāršākajiem, tad seko arvien grūtāki, tad grūtības pakāpe jāsamazina, noslēgumā seko demogrāfiskie rādītāji;
jānovērtē, vai tiks uzdoti slēgtie vai brīvie jautājumi, ņemot vērā, ka pēdējie sniedz plašu viedokļu dažādību, bet tas sarežģī datu apstrādes procesu.
Parasti respondenti biežāk izvēlas pirmās atbildes nekā pēdējās. Tādejādi alternatīvu sākumā likt mazāk varbūtīgās atbildes, pēc tam nozīmīgākās;
Jo garāka alternatīva, jo mazāka varbūtība, ka cilvēks to izvēlēsies. Jautājuma atbildēm jābūt viena garuma.

Коментарий автора
Atlants