Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.08.2017.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 20 единиц
Ссылки: Не использованы
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 1.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 2.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 3.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 4.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 5.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 6.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 7.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 8.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 9.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 10.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 11.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 12.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 13.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 14.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 15.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 16.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 17.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 18.
  • Образец документа 'Laika plānošana. Pieaugušo neformālās izglītības programma', 19.
Фрагмент работы

5. Laika plānošanas tehnikas
Kad iespējas pārsniedz resursus ir jāpieņem lēmums. Tā kā laiks ir ierobežots, ir jāizvēlas no darbiem kurus darīt, un kurus nē. Lai veiksmīgāk noteiktu darāmās lietas, mūsdienās tiek piedāvātas vairākas tehnikas, kuras izmantot. Kā veiksmīgākās no tehnikām tiek piedāvātas ABC prioritizēšana un Eizenhauera princips.
ABC metode sevī ietver trīs punktus: (1) Piefiksē – uzdevums ir piefiksēt visus darāmos darbus konkrētajai dienai/nedēļai, nedomājot par to nozīmību, vienkārši tiek uz lapas pierakstīti visi uzdevumi, kurus ir vēlme izdarīt konkrētajā laika posmā; (2) Prioritāšu noteikšana – vērojot izveidoto sarakstu, katram no darāmajiem darbiem tiek pievienots klāt burtiņš A, B vai C, kur A nozīmē jāizdara, B – vajadzētu izdarīt un C – būtu jauki to izdarīt; (3) Plānošana – katram no uzdevumiem, pievēršot uzmanību to prioritāšu nozīmei, tiek izveidots plāns, kas sevī ietver atbildes uz jautājumiem: Kad? Cikos? Cik ilgi šis uzdevums tiks veiks? (Haynes, 2009).
Eizenhauera princips palīdz atšķirt no vienas puses steidzami, no otras – svarīgo, noteikt uzdevumiem prioritātes, steidzamību un nozīmību, un izlemt vai konkrēto uzdevumu ir nepieciešams veikt jau šodien, vai varbūt to nav nepieciešams veikt vispār. Uzdevums ir visus savus plānotos darāmos darbus (arī laiku, kuru ir vēlme pavadīt kopā ar ģimeni vai vienkārši atpūsties, nedarot neko) sadalīt četros kvandrantos, kur: (1) atrodas darbi, kas ir steidzami un svarīgi; (2) atrodas darbi, kas ir steidzami, bet nesvarīgi; (3) darbi, kas nav steidzami, bet ir svarīgi; (4) darbi, kas nav steidzami, un nav arī svarīgi (McKay, & McKay, 2013).

Коментарий автора
Atlants