Автор:
Оценка:
Опубликованно: 30.04.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: Нет
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 1.
  • Конспект 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 2.
  • Конспект 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 3.
  • Конспект 'Kopējais pieprasījums. Multiplikatora (reizinātāja) modelis', 4.
Фрагмент работы

Ietaupījumi jeb uzkrājumi (S) – ir ienākuma nepatērētā daļa. Tā kā ietaupījumus veido starpība starp ienākumu un patēriņu, tad, izntojot patēriņa grafiku, var viegli konstruēt ietaup ījumu grafiku. 5.attēlā ietaupījumi redzami kā starpība starp patēriņa līkni un 45 līkni. Parāda sakarību starp
uzkrājumiem un rīcībā esošo ienākumu.
Uzkrājumu līmeni, tāpat kā patēriņa līmeni nosaka galvenokārt ienākuma līmenis. Taču jāmin daži specifiski faktori, kas ir būtiski ietaupījumiem: a) Procenta likme. Jo tā ir augstāka, jo vairāk cilvēki būs ieinteresēti taupīt. Tādēļ, palielinot procenta likmi, var veicināt naudas līdzekļu uzkrāšanu. Banku procentiem jāpieaug proporcionāli cenām, citādi nauda tiks pārsvarā izlietota patēriņam; b) Piespiedu ietaupījumi. Tā ir rezervju veidošana ražošanas vajadzībām, kā arī līdzekļu krāšana parādu nomaksai. Jo lielāks ietaupījumu īpatsvars, jo vieglāk paredzēt iespējamo investīciju līmeni.
Patēriņu un uzkrājumus ietekmē arī vesela virkne citu specifisku faktoru: sociālie, demografiskie, vēsturieskie, utt. Turklāt tiem ir arī dažādi subjektīvi motīvi.

Atlants