-
Audzēkņu adaptācijas pasākumi pirmsskolā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
Audzēkņu adaptācijas pasākumi pirmsskolā | 4 | |
Priekšlikumi | 7 | |
Secinājumi | 8 | |
Literatūras saraksts | 9 |
Secinājumi
1. Viena no svarīgākajām lietām bērnam adaptācijas periodā ir vecāku un audzinātāja saskarsme, tai jābūt pozitīvai , lai bērns redz ka vecāki uzticas audzinātājam un līdz ar to bērnam radīsies drošības sajūta blakus audzinātājam.
2. Bērns jāiepazīstina ar bērnudārzu un nākamajām audzinātājām jau tad, kad vecāki atnākuši uz pārrunām ar pirmsskolas iestādes vadītāju, jāiet visiem kopā.
3. Pirms bērnudārza gaitu uzsākšanas, mājās jau vajadzētu pielāgot bērna dienas režīmu tam, kāds būs grupiņā, pakāpeniski pieradināt celties tikpat agri, cikos vajadzēs, kad būs jādodas uz dārziņu, jāradina gulēt diendusu.
4. Sagatavošanās posmā vecākiem vērts painteresēties, kādus ēdienus mēdz pasniegt dārziņā, un arī mājās sākt piedāvāt līdzīgus, lai bērns pierastu.
5. Vislabāk bērnu laist dārziņā no 3 gadu vecuma, jo šiem bērniem ir bijusi iespēja bieži kontaktēties ar saviem vienaudžiem, parasti šajā vecumā viņi ir gatavi doties uz dārziņu, jo ir jau pārdzīvojis posmu, kad citus vienaudžus uztver kā konkurentus, iemācījušies dalīties ar rotaļlietām.
6. Bērniem ir nepieciešami rituāli ievērojot aptuveni vienu un to pašu laiku vai arī vienas un tās paša darbības (rīta rituāls, ēšana, diendusa, atvadas utt.). Tā viņi jūtas droši un zina kas notiks.
7. Lai adaptācija laiks būtu veiksmīgs, apmeklējumam dārziņā jābūt regulāram un vienādam. Bērnudārzs ir jāapmeklē katru dienu. Pirmās dienās tās var būt tikai dažas stundiņas, bet katru dienu un vēlams vienā laikā. Brīvdienas var ņemt tad, kad bērns jau ir paaudzies un adaptācijas laiks jau pārdzīvots.
…
Pirmsskolas izglītības programma nosaka mērķus un uzdevumus, kuri ir jāīsteno pirmsskolas skolotājiem ar audzēkņiem, kuri iet grupiņā. Pirmsskolas skolotājam ir jānosaka bērna priekšstatu pūrs, prasmju un iemaņu līmenis un jāsaskaņo ar programmas pakāpēm. Pirmsskolas skolotājs ar bērniem strādā grupās gan apakšgrupās un individuāli, jo bērnu attīstība var būt dažāda, kas pirmsskolas vecumā arī būtībā ir, ka vienā grupiņā bērniem ir dažādi attīstības līmeņi un tie ir mainīgi. Bērns aizejot uz pirmsskolas izglītības iestādi tiek iesaistās sistemātiskā mācīšanās procesā. Uzsākot bērnudārza gaitas bērnam šis ir pārmaiņu pilns un sarežģīts laiks, jo zināmā mērā bērnā notiek sarežģītas sociāli psiholoģiskas pārmaiņas