-
Atbildes pedagoģiskajā psiholoģijā
13.Ar ko atšķiras mācīšanās motivācija pirmskolas vecuma bērniem un 16-19 gadīgiem jauniešiem?
• Pirmsskolas vecuma bērni ir zinātkāri mācīties kaut ko jaunu, pieskarties, aptaustīt, pasmaržot, viņiem ir ļoti svarīgi lai skolotāja paslavē par padarīto un tā bērns vēlēsies vel darboties. Skolotājam ir jāprot novērtēt bērna veikums.
• Jauniešiem motivāciju dod nākotnes iespējas un pašapziņa, tas ja viņi mācīsies varēs mācīties labākā augstskolā, iekļūt budžetā, iegūt labāku darbu cerības uz labāku nākotni.
14. Pie kādiem priekšnosacījumiem var sagaidīt, ka skolotājs būs autoritāte skolēnam pusaudžu vecumā?
• Skolotājam ir jābūt sadarbībai ar pusaudžiem, uzticībai. Ja skolotājs būs tolerants un iejūtīgs pret pusaudzi, nepazemojot viņu klases priekšā un neizrādot savu spēku vai bezspēcību liekot zemu novērtējumu vai kā savādāk „sodot”. Skolotājam ir jājūt situācija un jāprot reaģēt. Skolotājam ir jāieklausās pusaudžu velmēs, ieteikumos, bet nevar tiem pakļauties ir jāzina robeža.
…
Atbildes pedagoģiskajā psiholoģijā 1.Kuras no pedagoģiskajām pieejām vairāk orientētas uz mācīšanās procesu un kuras uz - uz gala rezultātu? 2.Raksturojiet, kādas pedagoģiskās mijiedarbības rezultātā bērns veidojas par pašregulējošu(internālu) personību? Un kād – ārēji regulējamu (eksternālu) personību? 3.Kādos gadījumos bērnam veidojas „iemācītās bezpalīdzības sindroms”? 4.Pēc kādiem kritērijiem mēs varam noteikt, vai mācību saturs atbilst bērna tuvākās attīstības zonai? 5.Raksturojiet, kuras mācību metodes labāk veicina apjēgtu iemācīšanos un spēju pielietot zināšanas un pamatojiet, kāpēc? 6.kāds ir atgriezeniskās saites skolotājs →skolēns pamatmērķis? Kas skolotājam jāievēro, lai atgriezeniskā saite šo mērķi sasniegtu? 7.Kādi var būt skolēnu nesekības cēloņi (dažādos vecumposmos)? 8.Raksturojiet, kā skolotājs ar savu attieksmi spēj ietekmēt mikroklimatu klasē? Un kāds mikroklimats klasē aktivizē skolēna iekšējo mācīšanās motivāciju? 9.Raksturojiet pēc kādām skolēna uzvedības pazīmēm var spriest, ka viņam ir izveidojies mazvērtības komplekss par sevi kā par skolēnu (lokāls vai vispārējs)! Kādā veidā skolotājs mācību procesā var veicināt tā mazināšanos? 10.kādas profesionālās grūtības raksturīgas a) Skolotājam – perfekcionistam? b) Skolotājam, kurš vāji atpazīst savas aktuālās (pašreizējās) emocijas? 11.Kas raksturīgs tādu skolēnu individuālajam mācīšanas stilam, kuriem nervu impulsi tiek pārvadīti ļoti vāji? 12.Kādas spējas ir labāk izteiktas bērniem ar dominējošo labo smadzeņu puslodi? 13.Ar ko atšķiras mācīšanās motivācija pirmsskolas vecuma bērniem un 16-19 gadīgiem jauniešiem? 14. Pie kādiem priekšnosacījumiem var sagaidīt, ka skolotājs būs autoritāte skolēnam pusaudžu vecumā?