-
Pirmsskolas izglītības agrīnās prakses atskaite
| Nr. | Название главы | Стр. |
| Pirmsskolas iestāde kā mācīšanās organizācija | 3 | |
| Grupas pedagoga darbības analīze | 5 | |
| ‘’Pelēnu’’ grupas bērnu sociālās attīstības, adaptācijas analīze | 23 | |
| Individuālais darbs ar bērniem sociālo prasmju un iemaņu apguvei | 29 | |
| Iesaiste pedagoģiskajā procesā, darbojoties ar visu grupu | 39 | |
| Pedagoģiskās darbības pašanalīze | 63 | |
| Izmantotā literatūra un avoti | 66 |
Pirmsskolas iestādes mācīšanās organizācija
1.Izpratne par bērna jēgpilnu iesaisti mācībās:
Prakses vieta, īsteno kompetencēs un bērncentrētās balstītu mācību pieeju. Skolotājas ar pozitīvām emocijām veicina bērnu izaugsmi un attīstību, balstoties uz bērnu interesēm un jau iepriekš iegūtajām zināšanām, individuālajām vajadzībām un stiprajām pusēm. Bērni paši rada savas zināšanas no pieredzes, ko gūst, izjūtot un mijiedarbojoties ar apkārtējo pasauli. Grupas vide ir iekārtota darbīgi, kur bērni var patstāvīgi izzināt, pētīt, vērot, izklastīt un radīt idejas, kā arī brīvi darboties. Grupas vides saturs un izkārtojums mainās līdz ar mēneša tematu. Prakses vietā grupu telpas ir zonētas, sadalītas centros. Bērncentrētā grupā bērni: izdara izvēli, aktīvi spēlējas, izmanto materiālus, kas nav gatavi, bet jāveido pašiem, strādājot kopā ar citiem, kur cits par citu rūpējas un uzņemas atbildību.
2.Tālākizglītības iespējas un atbalsts visiem pirmsskolas darbiniekiem:
Pirmsskolas izglītības iestādē “Kārliena”, šobrīd strādā 18 grupu skolotājas. Šī iestāde motivē un veicina pedagogus iegūt formālo izglītību, jo uz doto brīdi 3 skolotājas ir studentes, kuras mācās neklātienē apgūstot pirmsskolas skolotāja profesiju. Iestāde nodrošina visiem pedagogiem atmaksātus profesionālās pilnveides kursus. …
Prakses atskaite atspoguļo studentes pieredzi un novērojumus pirmsskolas izglītības iestādē “Kārliena”, koncentrējoties uz bērna attīstību, pedagoģisko procesu un skolotāja profesionālās darbības aspektiem. Prakses mērķis bija padziļināti iepazīt pirmsskolas izglītības vidi, apgūt pedagoģiskās darbības plānošanas un īstenošanas prasmes, kā arī attīstīt prasmi analizēt bērnu uzvedību un attīstību agrīnajā vecumposmā. Darba gaitā analizēta pirmsskolas iestādes kā mācīšanās organizācijas darbība, tostarp tās atvērtība inovācijām, komandas darbs un savstarpējās mācīšanās iespējas. Īpaša uzmanība veltīta “Pelēnu” grupas bērnu sociālajai attīstībai un adaptācijai, kā arī pedagoga spējai sekmēt bērnu individuālās vajadzības un attīstību caur rotaļdarbībām. Prakses laikā studente novēroja un analizēja vairākas pedagoģiskās situācijas, piemēram, darbības ar plastilīnu, krāsu grupēšanu un kolāžu veidošanu, vērtējot metožu atbilstību bērnu vecumposmam un skolotāja sniegto emocionālo atbalstu.





































































