Автор:
Оценка:
Опубликованно: 10.08.2020.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 6 единиц
Ссылки: Использованы
  • Конспект 'Lasītprasmes raksturojums', 1.
  • Конспект 'Lasītprasmes raksturojums', 2.
  • Конспект 'Lasītprasmes raksturojums', 3.
  • Конспект 'Lasītprasmes raksturojums', 4.
  • Конспект 'Lasītprasmes raksturojums', 5.
  • Конспект 'Lasītprasmes raksturojums', 6.
Фрагмент работы

Disleksiju var diagnosticēt speciālais pedagogs vai psihologs. Taču arī pediatri bieži vien ievēro disleksijas pazīmes un var ieteikt ģimenei, kur meklēt palīdzību. Ir svarīgi, lai persona, kas novērtē jūsu bērna prasmes, būtu pieredzējis speciālists disleksijas diagnosticēšanā .
Daudziem bērniem disleksija netiek atbilstoši diagnosticēta vairāku gadu garumā. Tas rada nopietnas lasīšanas problēmas un ir cēlonis zemam pašvērtējumam un emociju pašregulācijai. Šī iemesla dēļ ir svarīgi disleksijas simptomus noteikt pirmajos skolas gados un nekavējoties uzsākt atbilstošu lasītprasmes mācīšanu .
Ir vairāki testi, kas ļauj precīzi izvērtēt bērna prasmes dažādās jomās (Bangor disleksijas tests un Korņeva testi), tie sastāv no vairākiem subtestiem (mutvārdu runa, vārdu atpazīšana, fonoloģiskie procesi, burtu pazīšana, skaitīšana, labās, kreisās puses noteikšana, fonēmu sintēze, fonemātiskā analīze, ātrā nosaukšana, vispārīgās zināšanas u. c.) . Lai mazinātu specifisko lasīšanas traucējumu izpausmes, nepieciešams uzsākt agrīnu koriģējoši attīstošo darbību. Jo agrāk tiks pamanīts, kurās jomās bērnam nepieciešama palīdzība un atbalsts, kuras ir viņa stiprās puses un kādas ir bērna intereses, jo vairāk varēs veicināt panākumus, sekmēt pašapziņu un veiksmīgāks būs katra bērna dzīvesstāsts .

Коментарий автора
Коментарий редакции
Atlants