Skolēni nelielās grupās, izmantojot skolotāja sagatavotus informācijas avotus, noskaidro un spriež, kāpēc vajadzīgi likumi.
Izmantojot doto informāciju, atbilstoši dotajam uzdevumam, diskusijā tiek noskaidrots:
- Vai bērniem ir tādas pašas tiesības kā pieaugušajiem?
- Kas nodrošina bērna tiesības – ģimene vai valsts, vai pašvaldība?
Pētot informācijas avotus, skolēni secina, kas izdod likumus un noteikumus.
Temata atklāsmei tiek izmantoti un apspriesti jautājumi:
- Vai bērnam jāsaudzē sava dzīvība un veselība?
- Vai bērnam ir tiesības uz bezmaksas veselības aprūpi?
- Kas bērnu var apdraudēt?
- Ko bērns var darīt, lai justos drošs?
-Vai bērnam ir tiesības brīvi izteikt savas domas?…