-
Jauniešu sarunvaloda
2011–2015 гг.
| Nr. | Название главы | Стр. |
| Ievads | 3 | |
| Galvenā daļa | 4 | |
| Nobeigums | 6 | |
| Tēzes | 7 | |
| Izmantotie avoti | 8 |
Es uzskatu, ka jauniešu valoda kļūst vienotāka, pateicoties internetam. Neesmu novērojis, ka jaunieši savā starpā sazinoties, izmanto lamuvārdus, taču šāds pieņēmums nekādā gadījumā nedrīkst tikt izslēgts. Jaunieši savai valodai par piemēru izmanto apkārtējo vidi, gan savus vienaudžus, gan vecākus, gan cilvēkus uz ielas. Kādā vidē jaunietis dzīvos, tā viņš arī runās ar citiem un tāda būs viņa leksika.
Tēzes
1. Jauniešu sarunvalodu veido sabiedrība, kādā viņš atrodās.
2. Jaunieša ikdienā ir tieksme izveidot arvien vairāk jaunvārdus.
3. Jauniešu sarunvaloda attīstās caur globālajiem plašsaziņu līdzekļiem.
4. Arvien vairāk jauniešu savā ikdienā izmanto svešvārdus, īpaši saīsinājumos.
…
Jauniešu valoda daudzviet pasaulē piesaistījusi arī zinātniekus. Plašāki pētījumi veikti Vācijā, Francijā, Norvēģijā, ASV. 4. starptautiskajā zinātniskajā konferencē par jauniešu valodu tika aplūkoti vairāku kontrastīvo pētījumu rezultāti, norādot uz jauniešu valodas pieaugošo internacionalizāciju un globalizāciju. Plašsaziņas līdzekļi un modernās tehnoloģijas veicina vienotas jauniešu kultūras un dzīves uztveres veidošanos visā pasaulē. Ir pamats uzskatīt, ka līdzīgs dzīvesveids tiek arī līdzīgi izpausts – tas atspoguļojas jauniešu valodā, kas ir nozīmīgs šīs sabiedrības daļas pašapliecināšanās līdzeklis.







