-
Latvijas komercbanku pozicionēšana
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 1 | |
Ievads | 4 | |
1. | Pozicionēšanas raksturojums | 7 |
1.1. | Pozicionēšanas būtība | 7 |
1.2. | Pozicionēšanas stratēģijas | 9 |
1.3. | Pozicionēšanas process | 12 |
1.4. | Pozicionēšanas kartes | 18 |
2. | Latvijas komercbanku pozicionēšanas analīze | 20 |
2.1. | Komercbanku attīstības tendences Latvijā | 20 |
2.2. | Latvijas komercbanku tirgus daļas | 26 |
2.3. | Latvijas komercbanku tēla pozicionēšana | 30 |
3. | Latvijas komercbanku pozicionēšanas perspektīvas | 45 |
Secinājumi un priekšlikumi | 49 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 54 |
Darba temats ir Latvijas komercbanku pozicionēšana. Darbā apspriestā tēma – pozicionēšana ir tēla veidošana mērķa klientu apziņā, formulējot savas priekšrocības attiecībā pret konkurentiem. Pozicionēšana ir nozīmīgs faktors konkurētspējas nodrošināšanai īpaši laikā, kad komercbanku sfēra strauji attīstās un konkurence banku vidū kļūst arvien intensīvāka.
Izstrādātā darba mērķis – atklāt Latvijas komercbanku pozīcijas tirgū, sniegt to raksturojumu, prognozēt iespējamās pozicionēšanas attīstības tendences Latvijas komercbanku tirgū, kā arī izvirzīt priekšlikumus Latvijas komercbanku pozicionēšanai.
Darba gaitā tika atklāta pozicionēšanas būtība un process, izanalizēta patreizējā situācija komercbanku pakalpojumu tirgū. Darbā tika izpētītas Latvijas komercbanku pozīcijas tirgū un to galvenie pozicionēšanas pamatelementi. Analizējot banku pozīcijas, darba autors atklāj, ka pozicionēšana Latvijas komercbankām nav pietiekami rūpīgi izstrādāta un banku pozīcijas ir balstītas uz līdzīgām priekšrocībām. Darba procesā tika izstrādātas iespējamās Latvijas Komercbanku pozicionēšanas attīstības tendences – fokusēšanās uz konkrētām mērķa klientu grupām un pakalpojumiem, un atsevišķu zīmolu ieviešana. Tāpat darbā tika izvirzīti priekšlikumi Latvijas komercbanku pozicionēšanai – izvērtēt savas unikālās priekšrocības, kā arī pievērsties nevis atsevišķu produktu, bet gan kopējā bankas tēla pozicionēšanai. …
Pozicionēšana - tēla veidošana mērķa klientu apziņā, formulējot savas priekšrocības attiecībā pret konkurentiem. Darba mērķis ir caur pozicionēšanas būtības raksturojumu un patreizējās tirgus situācijas apskatu, atklāt Latvijas komercbanku pozīcijas tirgū, sniegt to raksturojumu, prognozēt iespējamās pozicionēšanas attīstības tendences Latvijas komercbanku tirgū nākotnē un izvirzīt priekšlikumus Latvijas komercbanku pozicionēšanai. Pētījuma ietvaros tika apskatītas astoņas pēc aktīvu apjoma lielākās Latvijas komercbankas, jo dotā pētījuma ietvaros visu 23 Latvijā darbojošos komercbanku pozīciju izpēte būtu neiespējama.
