-
Mutes dobuma higiēna bērniem no 1. līdz 5.klasei
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 1 | |
1. | LITERATŪRAS APSKATS | 2 |
1.1. | Zoba uzbūve | 2 |
1.3. | Zobu un apkārtējo audu slimības | 3 |
1.3.1. | Zobu kariess | 3 |
1.3.2. | Zobu apkārtējo audu iekaisums | 4 |
1.4. | Siekalas | 4 |
1.5. | Higiēna | 4 |
1.5.1. | Higiēnas definīcija | 4 |
1.5.2. | Mutes higiēna | 5 |
1.5.3. | Pieci soļi zobu veselībai | 5 |
1.6. | Zobārstniecībā izmantojamie indeksi | 6 |
1.6.1. | KPE indekss | 6 |
1.6.2. | Higiēnas indekss | 6 |
2. | PĒTĪJUMĀ IZMANTOTĀS METODES | 7 |
2.1. | Anketēšana | 7 |
2.2. | Mutes dobuma higiēnas analīze bērniem no 1. līdz 5. Klasei | 7 |
2.3. | Kariesa aktivitātes analīze bērniem no 1. līdz 5. klasei | 7 |
3. | REZULTĀTI UN ANALĪZE | 8 |
3.1. | Anketēšanas rezultāti | 8 |
3.2. | KPE indekss 12 gadīgiem bērniem | 11 |
3.3. | Higiēnas indekss bērniem no 1. līdz 5. Klasei | 11 |
4. | SECINĀJUMI | 12 |
5. | LITERATŪRAS SARAKSTS | 13 |
PIELIKUMI | 14 |
4. SECINĀJUMI
1. Bērni ir labi informēti par mutes dobuma higiēnu un nepieciešamību tīrīt zobus divas reizes dienā.
2. Bērniem nav nepieciešamo zināšanu zobu diega pielietošanā.
3. Bērniem ir sliktas zināšanas par nepieciešamību apmeklēt zobārstu un higiēnistu.
4. Bērnu vecāku materiālais stāvoklis ļauj iegādāties zobu higiēnas piederumus, tomēr bērni nav informēti par to cik bieži ir jāmaina zobu birste, šajā vecuma grupā tas paliek vecāku atbildībā.
5. Bērnu zināšanas neatspoguļojās to praktiskajā pielietojumā, jo KPE indekss un zobu higiēnas indekss pierāda to, ka mutes dobuma higiēna ir nepietiekama.
6. Zobu bojājumu līmenis pārsniedz vidējo KPE indeksu valstī un Eiropā.
Līdz ar to uzskatāms, ka izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies - bērnu pieredze zobu veselības saglabāšanā ir nepilnīga.
…
Pētījuma izstrādes gaitā bija būtiski noskaidrot bērnu zināšanas mutes higiēnas jautājumos un salīdzināt ar reāliem mutes dobuma apskates rezultātiem. Pētījumā rezultātā tika noskaidrots, ka bērniem ir pietiekamas zināšanas mutes higiēnā, bet izpaliek šo zināšanu praktiska pielietošana, kur liela nozīme ir vecāku attieksmei, ģimenes ieradumiem un vecāku sadarbībai ar zobu higiēnistu un zobārstu.
