-
Telekompānijas LNT labdarības kampaņas "Labestības diena" 2007. un 2008.gadā novērtējums. Komunikatora un auditorijas salīdzinājums
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
Abstract | 3 | |
IEVADS | 6 | |
LABDARĪBA UN TĀS IZPAUSMES VEIDI | 8 | |
Labdarības skaidrojums un tās vēsturiskais aspekts | 8 | |
Labdarība kā viena no sociāli atbildīgu uzņēmumu raksturojošām izpausmēm | 8 | |
Labdarības pasākuma „Labestības diena” attīstītājs – Latvijas Neatkarīgā Televīzija | 13 | |
„Labestības diena” – palīdzības diena slimajiem bērniem | 18 | |
„LABESTĪBAS DIENAS” NOVĒRTĒJUMS UN TĀ IEGŪŠANAI PIELIETOTĀS IZPĒTES METODES | 22 | |
No komunikatora puses | 22 | |
No auditorijas puses | 25 | |
„Labestības dienas” novērtējumu no komunikatora un auditorijas puses salīdzinājums | 29 | |
SECINĀJUMI UN REZULTĀTI | 32 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 34 | |
PIELIKUMI | 36 |
Savā ikdienā arvien biežāk sastopamies ar jēdzienu labdarība, kā arī ar lūgumiem finansiāli atbalstīt kādu labdarības aktivitāti. Turklāt, šī sabiedrībā valdošā aktualitāte aizvien biežāk uzskatāmi nonāk arī uzņēmumu redzeslokā, kļūstot par pamatu uzņēmumu labdarības iniciatīvai, kas ne tikai sniedz ieguldījumu sabiedrības problēmu risināšana, bet arī, iespējams, sekmē uzņēmuma kā sociāli atbildīga sabiedrības kopienas dalībnieka reputāciju. Šī akadēmiskā kursa darba mērķis ir apskatīt labdarību kā vienu no būtiskākajiem uzņēmuma LNT sociālās atbildības paudējiem, kā arī uzņēmuma sociālās ietekmes iespējamību labdarības veicināšanas kontekstā.
Lai gūtu nepieciešamo informāciju, jānoskaidro:
sabiedrības attieksmi pret labdarību un labdarības akcijām;
attieksmi pret konkrēto LNT rīkoto labdarības kampaņu „Labestības diena”;
kāds ir reālais ieguvums sabiedrībai no akcijas „Labestības diena”;
kādi ir izvirzītie mērķi pasākumam „Labestības diena” no LNT puses;
kādi ir LNT ieguvumi no pasākuma „Labestības diena”.
Darbā paredzēts pārbaudīt hipotēzi: labdarības akcijas pozicionējums, proti, sauklis "Kopā mēs to varam" veicina kopienas idejas asimilēšanu/pieņemšanu sabiedrībā, īpaši jauniešu vidū.
Izmantojot teorētisko bāzi par labdarību kā sociāli atbildīga uzņēmuma raksturojošu pazīmi, tiks apskatīts konkrētais gadījums – LNT iesaistīšanās sabiedrībai nepieciešamo jautājumu risināšanā, veidojot pasākumus „Labestības diena”.
Lai novērtētu pasākumu no komunikatora puses, paredzēts pielietot strukturēto interviju ar pirmās „Labestības dienas” producentu un pašreizējo LNT radošo direktoru Niku Volmāru. Tāpat, ņemot vērā, ka 2008. gada pasākums bija otrais pēc skaita, tiks salīdzināti televīzijas reitingi, kuri atspoguļo datus par abiem akcijas norises gadiem.
Iegūt informāciju par auditorijas attieksmi pret labdarības aktivitātēm un konkrēto LNT projektu „Labestības diena” paredzēts ar anketēšanas palīdzību, veicot pilotpētījumu dažādās vecuma grupās.…
Kursa darbs „Labdarības kampaņas „Labestības diena” 2007. un 2008. novērtējums. Komunikatora un auditorijas salīdzinājums” apskata labdarību kā vienu no būtiskākajiem uzņēmuma (darbā – Latvijas Neatkarīgās televīzijas jeb LNT) sociālās atbildības paudējiem, kā arī uzņēmuma sociālās ietekmes iespējamību labdarības veicināšanas kontekstā. Darbā tiek definēti pētījumam būtiski jēdzieni, iezīmējot atšķirības starp labdarību, filantropiju un sponsorēšanu. Tāpat arī sniegts ieskats pasākuma „Labestības diena” vēsturē, lai ieskicētu projekta nozīmību uzņēmuma sociālā atbildīguma konstruēšanā. Darba iztirzājumā tiek izklāstītas konkrētas LNT komunikatīvās stratēģijas vadlīnijas, un izvirzītie mērķi „Labestības dienas” ietvaros. Šajā pētījuma etapā kā metode izvēlēta strukturētā intervija ar LNT radošo direktoru Niku Volmāru. Lai ieskicētu „Labestības dienas” popularitātes līmeni sabiedrības vidū un objektīvu projekta efektivitātes novērtējumu, tika veikts šī raidījuma televīzijas reitingu salīdzinājums 2007. un 2008. gadā. Savukārt, lai tiktu atspoguļots subjektīvais auditorijas viedoklis un pārbaudīta LNT izvēlētās stratēģijas un mērķu efektivitāte, tika veikta anketēšana plašas vecumu grupas respondentu vidū. Pētnieciskā materiāla apkopojuma daļā tika novērtēta labdarības kampaņas „Labestības diena”, pamatojoties uz kritēriju – komunikatora, t.i., LNT izvirzīto mērķu un projekta efektivitātes vērtējuma atbilstību anketēšanā uzrādītajiem datiem par sabiedrībā izraisīto rezonansi. Anketēšanas rezultāti sniedz priekšstatu par sabiedrības attieksmi pret labdarības akcijām vispār, konkrēti izceļot attieksmi tieši pret "Labestības dienu", kā arī dod iespēju novērtēt kā akcija ietekmējusi LNT reputāciju. Iegūto datu analīze darbā atspoguļo labdarības akcijas "Labestības diena" salīdzinājumu no komunikatora un auditorijas puses. Akadēmiskā kursa darba atslēgas vārdi: LNT, LABDARĪBA, AKCIJA, ZIEDOJUMI, REKLĀMA, REITINGI
