-
Jautāumi par R.Fišera grāmatas "Mācīsim bērniem domāt" nodaļu "Kā mācīt domāt visas mācību programmas ietvaros"
Nr. | Название главы | Стр. |
I. | BLOKS | |
1. | KAS IR DOMĀŠANA? | |
2. | KĀ JŪS RAKSTUROTU BĒRNU INTUITĪVO DOMĀŠANU? VAI ARĪ JUMS TĀDA IR RAKSTURĪGA? | |
3. | KĀ VAR VISLABĀK ATTĪSTĪT BĒRNA DOMĀŠANU GEOGRĀFIJAS PRIEKŠMETĀ? | |
II. | BLOKS | |
1. | KAS JĀDARA, LAI PANĀKTU, LAI BĒRNI DOMĀ ZINĀTNISKĀ VEIDĀ? | |
2. | KĀ VEIDOJAS BĒRNU ZINĀTNISKĀ IZPRATNE? | |
3. | KĀ VAR VISLABĀK ATTĪSTĪT BĒRNA DOMĀŠNU MŪZIKAS PRIEKŠMETĀ? | |
III. | BLOKS | |
1. | KĀDI DARBĪBAS VEIDI VEICINA BĒRNU VIZUĀLO DOMĀŠANU? | |
2. | GALVENIE FAKTORI, KAS TRAUCĒ BĒRNIEM DOMĀT. | |
3. | KĀ VAR VISLABĀK ATTĪSTĪT BĒRNA DOMĀŠNU ZĪMĒŠANAS PRIEKŠMETĀ? | |
IV. | BLOKS | |
1. | KĀ IZPRAST TEICIENU : ‘’JA MŪS ILGU LAIKU MĀCA VIENĪGI ‘’LEJOT MUTĒ AR KAROTI’’, ŠĀDI APGŪT VAR TIKAI KAROTES FORMU (E.M. FERSTERS)? | |
3. | KĀ VAR VISLABĀK ATTĪSTĪT BĒRNA DOMĀŠANU VĒSTURES PRIEKŠMETĀ? | |
V. | BLOKS | |
1. | KĀDS, PĒC JŪSU DOMĀM, IR VISSVARĪGĀKAIS FAKTORS, KAS VEICINA BĒRNU DOMĀŠANU? | |
2. | KĀDAS ĪPAŠĪBAS NIEPIECIEŠAMAS SKOLOTĀJAM, LAI VARĒTU ATTĪSTĪT BĒRNA ZINĀTNISKO IZPRATNI? | |
3. | KĀ VAR VISLABĀK ATTĪSTĪT BĒRNA DOMĀŠANU SPORTA NODARBĪBĀS? |
1.KĀDS PĒC JŪSU DOMĀM, IR VISSVARĪGĀKAIS FAKTORS, KAS VEICINA BĒRNU DOMĀŠANU?
Piekritīšu Montesori vārdiem : ’’ Nekad nedariet bērna vietā to, ko viņš spēj paveikt pats’’. Jādod bērnam pašam darīt, pētīt, bet tā, lai viņš jūt jūsu palīdzību, atbalstu, atzinību un mīlestību. Jābūt uz viena ‘’viļņa’’ ar bērnu.
2.KĀDAS ĪPAŠĪBAS NIEPIECIEŠAMAS SKOLOTĀJAM, LAI VARĒTU ATTĪSTĪT BĒRNA ZINĀTNISKO IZPRATNI?
Aizrautīgs skolotājs, skolotājs, kurš mācās kopā ar skolēniem.
Pozitīva attieksme, nevienaldzīgs skolotājs.
Patiesīgums, objektīvs skolotājs.
Ieinteresēts skolotājs (māk ieinteresēt katru bērnu, pauž interesi, aktīvi klausās katru bērnu, uzdot jautājumus)
Individuāla pieeja katram bērnam.
Kompetents skolotājs.
Pacietīgs.
3.KĀ VAR VISLABĀK ATTĪSTĪT BĒRNA DOMĀŠANU SPORTA NODARBĪBĀ?
Saruna ar sevi par gaidāmo darbību, iekšēji sagatavojoties un noskaidrojot tās mērķi;
vizualizēt rezultātu, to iztēloties;
jāvirza mērķis un vispirms domās jākoncentrējas uz to;
jāuzdot jautājumi uzmanības koncentrēšanai.
…
