Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.06.2006.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 18 единиц
Ссылки: Использованы
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 1.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 2.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 3.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 4.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 5.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 6.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 7.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 8.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 9.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 10.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 11.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 12.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 13.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 14.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 15.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 16.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 17.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 18.
  • Реферат 'Administratīvā procesa tiesību regulējošie normatīvie akti', 19.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
1.  Ieskats Administratīvā procesa likuma tapšanas vēsturē    2
2.  Valsts pārvaldes sfēru reglamentējošie tiesību akti    3
3.  Labas pārvaldības (administrācijas) principi    9
4.  Administratīvā procesa likums    11
5.  Cilvēktiesības, tiesa un administratīvais process    14
6.  Administratīvais process. Vai bankrota priekšā?    15
Фрагмент работы


Ilmārs Bišers, viens no Administratīvā procesa likuma projekta izstrādādājiem 1997.gada jūlijā to (likumprojektu un tā tapšanu) raksturoja šādi: ”Administratīvā procesa uzdevums ir aizsargāt privāto tiesību subjektus no publisko tiesību subjektu izdarītiem viņu tiesību un likumisko interešu aizskārumiem. Šajā procesā puses nevar uzskatīt par vienlīdzīgām, jo publisko tiesību subjektu, respektīvi - izpildvaras, iespējas ir ievērojami lielākas. Tāpēc administratīvajā procesā tiesai ir jāieņem aktīva pozīcija un jāaizsargā personu un viņu veidoto privāto tiesību subjektu tiesības un likumiskās intereses no to prettiesiskiem aizskārumiem. Šādā kārtībā ir ieinteresēta arī valsts, jo tā ir atbildīga par savu institūciju un amatpersonu rīcību un tai ir jāsekmē jebkuru likumpārkāpumu novēršana, ko būtu izdarījušas šīs personas vai institūcijas.
Administratīvā procesa veidošanā jāiet jauni ceļi, vairāk balstoties uz demokrātiskā pasaulē izstrādātiem vispārējiem tiesiskiem principiem, nevis pārņemot atsevišķas tiesību normas. Tā kā šādos apstākļos pat pie likuma izstrādātāju visgodprātīgākās attieksmes nebūs iespējams izvairīties no atsevišķu tiesisku institūtu nepietiekamas regulācijas, ir ļoti svarīgi pašā likumā nostiprināt administratīvā procesa demokrātiskos pamatprincipus un pamatjēdzienus. Tad tiesas, balstoties uz šiem pamatprincipiem, varēs sekmīgi pārvarēt arī atsevišķos baltos plankumus un neskaidrības tiesiskajā regulācijā.…

Коментарий автора
Atlants