Nr. | Название главы | Стр. |
1. | Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likums | 3 |
2. | Nodokļu plānošana jaunuzņēmumos | 4 |
Secinājumi | 6 | |
Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts | 8 |
Secinājumi
• Nav skaidri norādīts, kā tiek mērīts jaunuzņēmumu potenciāls
• Ierobežojošie atbalsta kritēriji liek secināt, ka valsts dos lielu atbalstu mazākam skaitam uzņēmumu nevis mazu atbalstu daudz uzņēmumiem.
• Izvirzītais kritērijs par finansējuma piesaisti no riska kapitāla fondiem norāda uz to, ka valsts finansēs jaunuzņēmumus, kas jau sevi ir pierādījuši (spējuši jau piesaistīt finansējumu). Līdz ar to tiek samazinata iespēja ļaunprātīgai atvieglojumu izmantošanai.
• Atbalsta programmas var pastiprināt ārvalstu uzņēmēju interesi, kā arī palielina Latvijas konkurētspēju un nodokļu režīmu Baltijā.
• Nodokļu atvieglojumi ļauj būtiski samazināt darbaspēka izmaksas jaunuzņēmumiem, līdz ar to tiek veicināta jauno uzņēmumu dzīvotspēja.
• Ņemot vērā, ka likums ir stājies spēkā šogad, vēl nav iespējams izdarīt praktiskus secinājumus par tā izmantošanu un lietderību.
…
Darbā apskatīts Jaunuzņēmumu darbīas atbalsts lkums un nodokļu plānošana jaunuzņēmumos. Darbā izteikti secinājumi un priekšlikumi, ka arī noformēts izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts. Jaunuzņēmumu darbības atbalsta likuma, ko ir izstrādājusi Ekonomikas ministrija, mērķis ir veicināt jaunuzņēmumu veidošanos Latvijā, tādējādi sekmējot pētniecību, kā arī inovatīvu ideju, produktu vai procesu izmantošanu saimnieciskajā darbībā (pētniecības produktu komercializāciju). Šis likums nosaka jaunuzņēmuma definīciju, pazīmes un pienākumus, nosacījumus riska kapitāla investoru piesaistei, kā arī jaunuzņēmumiem pieejamos atbalsta pasākumus no valsts puses.
